Gå til innhold

Kamptråd: West Bromwich - Manchester United

2OLEGEND

Anbefalte innlegg

Flaks at vi ikke får straffe imot og Neville utvist. Flaks at humbalabumba setter straffen utenfor. Jeg gidder ikke nevne at vi ble snytt for to som ville vært litt billig. Foy var helt ubrukelig som alltid idag. Det er også flaks at WBA får skader og mister helt hodet på corneren Hernandez puttet på. Fortjent at vi tar alle tre poengene? Ikke noe særlig, men vi ble ranet mot B'ham, så jeg har ingen dårlig samvittighet.

Elendig kamp av vår midtbane, Gibson(!?) av alle må inn for at vi skal få noe somhelst bevegelse og innsats. Og idag kommer han inn og takler og sparker midtbanen vår inn i kampen igjen. Fortsatt elendig med ball er han, idag var det likevel akkurat det vi trengte i noen minutter. Carrick og Anderson blir spilt av banen. Rooney og Berba får null og jobbe med, selv om de ikke akkurat bidro mye uavhengig av dette. Rett og slett skremmende at Scholes og Giggs snart forsvinner uten et eneste lys i tunnelen når det kommer til kreativitet.

Hvor er dere Nani og Valencia? Hut dere tilbake.

Likevel vinner vi en kamp vi ikke hadde noe, t.o.m på bortebane. Kan ikke annet enn å si meg fornøyd. Mom vil jeg ikke si noe om, men banens dårligste går til Carrick og midtbanen i første i felleskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell, here it comes

Har sett kampen om igjen nå og jeg er nok ikke enig med meg selv lengre i at vi fortjente å vinne.

Grunn 1. frustrerende respons på mitt forsvar av Hodgson som ikke har noe med dette å gjøre. Og humørsyk er jeg

Men til kampen. Enorm glede og lettelse over at Rooney scåret. Og gjorde en god kamp.

Målet til West Brom er etter min mening utagbar. Hvis ikke keeperen har rekkevidde og står på streken. Hvor var Rio?

Angående straffe situasjonen med Neville så har jeg sett utallige ganger i PL at kontakten ikke er stor nok til at en dommer vil blåse. Og Neville kom ikke brøytende inn. Selvfølgelig skal det være straffe og utvisning men litt kontakt blir ofte oversett. Derfor la jeg ikke noe vekt på den.

Mange av angrepene til West Brom er ikke så store bortsett fra en med Scharner

Straffen til West Brom er grei, men heldigvis er det "inn" å brenne straffer.

Situasjonen med straffen vi ikke fikk var i en periode med stort press fra oss og det er ikke noe flaks at vi setter i den perioden.

Man kan vel si at West Brom hadde fortjent en uavgjort pga situasjonen med Neville. De hadde kanskje vunnet også om man spekulerer

Men jeg må nok forandre min mening om at vi vant fortjent.

Men det er en del som har tatt fra oss too poeng ufortjent denne sesongen så jeg depper ikke av den grunn.

Seier på bortebane. Har vert et knallproblem for oss denne sesongen og å vinne borte i kveld var herlig

Lenke til kommentar

Fikk bare sett første omgående, men syntes helt klart West Bromwich gjorde det best og var flinke til å presse fremover. Manu hadde sykt flaks at de slapp unna den soleklare straffen.

Må jo nesten si meg litt enig, men nå synes jeg at Rooney gjorde en kjempe jobb med målet sitt og corneren.

West bromwich var helt klart best i første omgang, og hadde sine sjanser. Men til slutt vant det laget som utnytta sjansene de fikk.

Fortjent seier

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fun fact: Rio Ferdinand har ikke gitt bort ett eneste frispark denne sesongen. Ett straffespark har han riktignok gitt bort, det var i denne kampen.

Gud så viktig Rio har vært for oss. Husker han fikk kjørt seg blant fansen etter å ha gitt City 3-3 sist sesong, men det siste året har han vist seg fra sin beste side. Ikke tilfeldig at vi slipper inn mindre mål med han i forsvar enn f.eks. Evans.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men kriteriene for å få det er det samme

Er de egentlig det da? Jeg ser flere klare straffesituasjoner hver uke som ikke blir gitt. Hadde fellingen derimot skjedd utenfor sekstenmeteren, hadde dommeren med en gang blåst i fløyta. Det samme vi i denne kampen. Neville tar mann innenfor boksen, men ingenting blir gitt. Et par minutter senere krasjer to WBA-spillere i hverandre, og Berba får et frispark mot seg. I regelboka er nok kriteriene de samme, men man kan ikke si de er det samme i praksis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men kriteriene for å få det er det samme

Er de egentlig det da? Jeg ser flere klare straffesituasjoner hver uke som ikke blir gitt. Hadde fellingen derimot skjedd utenfor sekstenmeteren, hadde dommeren med en gang blåst i fløyta. Det samme vi i denne kampen. Neville tar mann innenfor boksen, men ingenting blir gitt. Et par minutter senere krasjer to WBA-spillere i hverandre, og Berba får et frispark mot seg. I regelboka er nok kriteriene de samme, men man kan ikke si de er det samme i praksis.

Reglene sier det skal være de samme kriteriene.

Hva dommerne legger til grunn får de stå for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...