Rayline TWB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ja jeg skal nok få inn ett par ekstra vifter Men cpu vifta vil ikke bli litt for spei da hvis jeg skal klokke til irundt 4ghz? Å vil jeg har noen problemer etter skjerkort klokking og cpu klokking å kjøre de fleste tunge spill på max? Fallout New Vegas, Black Ops for å nevne noen =) Tja, SSD'en der holder i massevis for meg tror jeg. FallOut Vegas, COD:BO kan neppe regnes for å være tunge spill, men nei, du vil ikke ha noen problemer med å kjøre spill på max - selv før klokking av både CPU og GPU. Da tenker jeg på oppsettet du hadde før AgentSpoon kom med sitt forslag. Lenke til kommentar
ThomasJerry Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Ja jeg bytta tilbake til Sabertooth. Det lover utrolig bra. Å jeg tok 850w modulær, siden de fleste anbefaler meg sterkt det. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg kan dessverre ikke si meg enig i å bruke en 550W PSU av den årsak at trådstarter sier han skal ha en rigg som varer noen år. Greit, mesteparten av oppsettet takler flere års bruk, men han vil sannsynligvis (slik som mange av oss andre) skifte grafikkortet, eller oppgradere til et 2-kort-system, f.eks. 2 stk. GTX570, og da vil 550W være for lite rett og slett. Med en eller annen kvalitets- 850 Watts PSU vil du klare et SLI/Crossfire oppsett hvis trådstarter skulle ønske å gå for det på et senere tidspunkt. Jeg er heller ikke enig i byttet av hovedkort. Skal du ha full utnyttelse av en SSD så er det greit å ha et hovedkort som støtter SATA 3.0 (altså 6 Gbit/s). Hvorfor skal man egentlig ha SLI eller Crossfire? I lengden er det mer gunstig økonomisk å investere i ett kraftig skjermkort, og så kjøpe nytt når det ikke duger lenger. Det skjer nemlig ikke med det første, og når det først har skjedd, så er det knapt mulig å kjøpe et ekstra skjermkort av samme serie. Dette i tillegg til at det er masse kompatibilitets-/driver-problemer knyttet til Crossfire og SLI, for å ikke nevne microstutter. Så nei, oppsettet er ikke tilrettelagt for to skjermkort, og det anbefaler jeg heller ikke. Ellers holder 550W til både overklokking, flere harddisker og vifter. Poenget med OCZ RevoDrive er at den bruker PCIe x4-porten, så da slipper man å måtte ha den støtten. Når dette i tillegg tillater han å få et X58-basert hovedkort til 1100 kroner, er det jo kjempesmart! Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Selv om oppsettet ditt er knall Herr Skje, så syntes jeg kanskje at hvis han har et såpass stort budsjett, så er kanskje en 850W PSU som AX ikke så dumt å investere i? Den skal jo tross alt holde i 7 år, og selv om 550 W er mye kraft, og vi som regel overkiller med PSU, så syntes jeg ikke det er noen dum idè å investere litt i den. Ellers er jeg enig - det lønner seg nesten alltid å kjøpe et high-end kort, i stedet for to mid-end. Vet ikke om det kommet noen revisjon, men P6T SE støtter ikke SLi? Jeg syntes det er fint å ha muligheten til, selv om man kanskje ikke tar det steget. Ellers syntes jeg 700D var en knall idè, men om TS ikke vil så er det jo ikke så mye å gjøre med det. Endret 31. desember 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 OCZ RevoDrive synes ikkje jeg er smart. Støtter ikkje TRIM. Er treigere enn c300 på 4k random les. Vil man ha større kapasitet, så kan man utvide en f.eks 64gb sdd til f.esk 2 stk 64gb ssd i raid-0. Det mister trim, men garbage collection er mye medre i c300 enn noen andre ssd., C300 degraderer seg knapt selv uten trim. OCZ RevoDrive er i tillegg OCZ Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 I tillegg liker jeg tanken på Sandforce 2000, så Sata III støtte er kanskje ikke så dumt? Hva er galt med OCZ? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvorfor skal man egentlig ha SLI eller Crossfire? I lengden er det mer gunstig økonomisk å investere i ett kraftig skjermkort, og så kjøpe nytt når det ikke duger lenger. Det skjer nemlig ikke med det første, og når det først har skjedd, så er det knapt mulig å kjøpe et ekstra skjermkort av samme serie. Ja, jeg er ikke ubetinget uenig i dette. Det vil nok stemme for mange av oss dette. Det blir litt sånn hipp som happ hva folk velger. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) OCZ RevoDrive synes ikkje jeg er smart. Støtter ikkje TRIM. Er treigere enn c300 på 4k random les. Vil man ha større kapasitet, så kan man utvide en f.eks 64gb sdd til f.esk 2 stk 64gb ssd i raid-0. Det mister trim, men garbage collection er mye medre i c300 enn noen andre ssd., C300 degraderer seg knapt selv uten trim. OCZ RevoDrive er i tillegg OCZ Ok, ok! Jeg gir meg. Jeg tenkte som så at begge to har bra 4k random les, men at sekvensielt (dette brukes da også til mye!) er Revodrive ganske ekstrem. Støtter ikke TRIM, men Sandforce degraderer seg heller ikke så voldsomt. Latency er likevel ganske høy, så en C300 er som du sier sikkert et bedre valg. Produktet er dessverre ikke å få hos Dustin (har sendt dem mail om dette), men MPX har Pick-up-Point ganske mange steder og kan derfor være et vel så godt alternativ når de først har 10% rabatt. Holder meg fremdeles til at 550W er nok i massevis, men dersom folk fortsetter å insistere på at man på magisk vis trenger 850W uten to skjermkort, så selges også det til 999 kroner her. Totalt unødvendig spør du meg, men la gå. Endret 31. desember 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 OCZ RevoDrive synes ikkje jeg er smart. Støtter ikkje TRIM. Er treigere enn c300 på 4k random les. Vil man ha større kapasitet, så kan man utvide en f.eks 64gb sdd til f.esk 2 stk 64gb ssd i raid-0. Det mister trim, men garbage collection er mye medre i c300 enn noen andre ssd., C300 degraderer seg knapt selv uten trim. OCZ RevoDrive er i tillegg OCZ Ok, ok! Jeg gir meg. Jeg tenkte som så at begge to har bra 4k random les, men at sekvensielt (dette brukes da også til mye!) er Revodrive ganske ekstrem. Støtter ikke TRIM, men Sandforce degraderer seg heller ikke så voldsomt. Latency er likevel ganske høy, så en C300 er som du sier sikkert et bedre valg. Produktet er dessverre ikke å få hos Dustin (har sendt dem mail om dette), men MPX har Pick-up-Point ganske mange steder og kan derfor være et vel så godt alternativ når de først har 10% rabatt. Holder meg fremdeles til at 550W er nok i massevis, men dersom folk fortsetter å insistere på at man på magisk vis trenger 850W uten to skjermkort, så selges også det til 999 kroner her. Totalt unødvendig spør du meg, men la gå. Å bruke 850 watt uten å skulle gå for 2 skjermkort er ekstremt. 600/650 watt er mer enn nok og holder lenge. 500 watt er nok minstegrensa, men da blir strømforsyningen satt under mye belastning. 550/600 watt ville jeg sagt er idèelt, om det da finnes virkelige kvalitetsprodukter på det området. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Montseur : Joda, finnes mange kvalitetspsu'er som er utrolig gode når de belastet lite. Et typisk oppsett vil trekke 40-50% i mange tilfeller på en 800Wats strømforsyning under full last (feks skjermkort på 150W + Cpu på 125Watt på hovedkort 25W , Harddisker , lydkort etc og da er det greit å ha kjøpt en som yter bra både på full guffe og lavere belastning. Her er en test av feks en 850W psu og ytelsen under belastning : JonnyGuro Edit : Link fikset. Endret 31. desember 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tror den linken din ble litt feil Malv. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Om folket som holder på i tråden her har fulgt med litt Revo Drive har 2 sandforce kontrollere. Gen 2 som er kallt for x2 har 4 sandforce kontrollere. Revo driven kjører internt raid derfor ikke støtte for TRIM. Samme som om du skulle ta f.eks 2 stk crucial c300 i raid. Hver for seg støtter dem TRIM, men det faller bort i raid. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvorfor kjøper du ikke et GTX 580? SLI / CF bråker så jævlig. Skal jeg aldri ha igjen... Og skal du ha fet diskytelse er cluet å kjøre et par C300 i raid-0. Det er din mening og ikkje en regel Jeg har ikkje hatt annet enn cfx og sli de siste årene, og nei det bråker ikkje veldig. Folk er forskjellige når det gjelder støy. Og noen har viftene på 100%, og da bråker det evig. På Auto, så har jeg enda tilgode å få maskinen til å bråke noe j.... som du mener. Vi skal vel da i dette tilfellet kanskje heller ikke utelukke at du har fått hørselskade av all viftestøyen og ikke merker så mye til det mer? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå