Gå til innhold

Fet gaming rig - Synspunkter? :)

Anbefalte innlegg

12Gb ram er helt ute på jordet. 6Gb er evig nok, til og med hvis man ser noen år fremover i tid. Dessuten, om du ser noen år fremover i tid, så vil du uansett komme til å bytte ut f.eks. skjermkortet og/eller noen av de andre komponentene. Og i tillegg er det jo fullt mulig å oppgradere med mer ram den dagen du ser at du kanskje vil få bruk for mer.

Og, et GTX570 er ca. 10-14% "dårligere" enn et GTX580 - ergo en differanse som du aldri i verden kommer til å merke noe av.

Det er lov å bruke huet, selv når man skal kjøpe PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt Sapphire Radeon HD6950 til 2.195,-. Da får man med HDMI kabel på kjøpet samt at man kan flashe biosen til 6970. Ikke noe vits å kjøpe det dyreste og beste kortene på markedet da ytelsespranget på 1 år ikke har vært noe stort.

Lenke til kommentar

Har du er rått skjermkort å anbefale da? Som er innen det beste å få taki i dag. Helst fra www.Komplett.no , for jeg handler bare en samlet bestilling derifra. Å burde jeg gå dobbelt? Eller holder 1stk BRA skjermkort i lengevis?

Jeg anbefaler et hvilket som helst GTX570, av tre årsaker:

1. Som en av de andre som postet i denne tråden, så er det ikke til å underslå at AMD/ATI har hatt driverproblemer i ganske lang tid nå.

2. Å flashe BIOS på et grafikkort er forsåvidt ikke noe problem det - hvis alt går bra. MEN, skulle du være uheldig med flashinga di, så står du igjen med et ubrukelig kort + at garanti er borte.

3. Et GTX570 er marginalt dårligere enn et GTX580.

Og ja, et single kort er mer enn bra nok for å spille spill. Man er slettes ikke avhengig av å ha et SLI- eller Crossfire- oppsett.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Har du er rått skjermkort å anbefale da? Som er innen det beste å få taki i dag. Helst fra www.Komplett.no , for jeg handler bare en samlet bestilling derifra. Å burde jeg gå dobbelt? Eller holder 1stk BRA skjermkort i lengevis?

2. Å flashe BIOS på et grafikkort er forsåvidt ikke noe problem det - hvis alt går bra. MEN, skulle du være uheldig med flashinga di, så står du igjen med et ubrukelig kort + at garanti er borte.

6950 har to bioser, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Går for Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX jeg da.

Vet dere om AMD Phenom II X6 1090T Black Edition går sammen med den heftige V8 CPU vifta fra Cooler Master?

Titta på 3dman sin review, men ble litt usikker alikevell om den passet.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430950

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594273

Øverst er V8 vifta.

Nederst er CPU.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe mer problem med AMDs drivere, enn andre drivere. De oppdateres ofte.

Det at èn av flere millioner brukere ikke har hatt problemer med AMD/ATI drivere bortforklarer ikke at problemene er der. Det kan man lett sjekke ved å besøke de utallige spillforum rundt omkring. Gjør man det vil man fort se terrenget.

Lenke til kommentar

nVidias drivere er mer solide, men det er ikke til å stikke under en stol at CCC har blitt langt bedre det siste året, og de virkelige problemene dukker ikke opp før i Crossfire X.

Det kan hende at PCen din vil krasje i et å annet spill av den nye typen hvis det ikke er støtte for det.

Og nei Jerry, det er ikke verdt det å bytte til AMD CPU, du klokker lett i7 950 opp til 4Ghz også, og den yter som en beist.

Det er ikke noe problem å flashe et 6950 pga to BIOSer, men jeg er litt skeptisk grunnet 2x6pin som 6950 har. Ikke ta ordet mitt helt på det, da jeg ikke har testet selv og det sikkert er mange folk som får det til knirkefritt.

570 er uansett raskere enn 6970 også.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å gå for HD6950 og flashe det til HD6970, så gjøres det slik, (som RRhoads og Maccan skrev i noen poster lengre opp her, så har HD6950 2 BIOSer):

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Driverproblemer kan gi så mange utslag, slik som f.eks. lagg, tearing, artifacts, frysing, stuttering osv - bare for å ha nevnt noen.

Og siden jeg er enig med Maccan, så ville jeg uansett gått for et GTX570.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Maccan:

Du ville heller gått for Sabertooth X58 og Intel i7-950

istede for

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition og ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 ?

Ja, det ville jeg.

Ikke det at X6 og Crosshair IV er et dårlig valg, men jeg syntes i7 oppsett har blitt ganske så rimelige for tiden og har en del ekstra ytelse å gi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...