oddz Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=876238&su=CEA1C21D-16A7-4AA2-93AC-CA5814184EA1 Her er pcen jeg har planer om å bygge. En budsjett pc til rundt 10000. Er noen av komponentene over- eller underdimisjonert i forhold til resten? Tar imot tips til forandringer med takk (miditower er bevisst valg, pga størrelse) mvh Odd Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Synes oppsettet virket fornuftig. Eneste er at jeg har lite peil på kvalitet/støy på chieftec PSU. Forbandt egentlig CT med laber kvalitet. Men mulig de er bedre idag. Selv ville jeg anbefalt Seasonic eller Corsair PSU. Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Syns du heller kan velge Amd Phenom II 965 BE og velge HD 6970 som grafikkort for å få bedre ytelse i spill, med mindre du skal drive me videoredigering / rendering ol. Bortsett ifra det så ser oppsettet helt greit ut og resten går vel utifra preferanser så det skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Med Sandy Bridge rett rundt hjørnet er det jammen ikke lurt å kjøpe ny PC akkurat nå. Vent heller en måned, og du sparer masse samt får en del bedre ytelse. Bare for hekkans skyld kan jeg likevel sette sammen et entusiastbygg, selv om jeg i utgangspunktet er mer ansvarlig av karakter med bygget Black Refinery. Kabinett: Corsair Obsidian 700D (sterkt rabattert entusiastkabinett) Hovedkort: Asus P6T SE (funksjonelt kort som virker strålende) Prosessor: Intel Core i7 950 (med Cooler Master Hyper 212+ kjøler) (overklokkes lett) Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6950 (kan låses opp til en HD 6970 hvis du tør) Minne: Corsair XMS3 1600MHz 6GB (overklokkes sammen med prosessor) SSD: OCZ RevoDrive 50GB (for superrask ytelse over PCIe-port) Lagring: Samsung SpinPoint F4 2TB (stille og effektiv) Optisk drev: Samsung SH-S223C (hvem trenger egentlig BluRay på PC?) Strømforsyning: Corsair VX 550W (holder i massevis) Pris: 10 850,- Du får langt mer for pengene med dette enn bygget du har satt sammen på Komplett. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Med Asus M4A89TD/PRO USB3 så ville jeg valgt en Crucial C300 64GB. SB 850 har native SATA 6 Gb/s slik at du får veldig god ytelse sammenlignet med Corsair Force på samme pcen. Endret 29. desember 2010 av BAT Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Mens OCZ RevoDrive er atskillig kjappere enn det igjen, og trenger ikke SATA6 støtte på hovedkortet takket være at den bruker en PCIe x4-port. Dette gjør at jeg kunne velge et sterkt rabattert X58 hovedkort fra Intel til bare 1100 kroner. Du må vel være enig i at oppsettet rett ovenfor er atskillig raskere til spill og ellers generelt. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Jeg kommenterte ikke oppsettet ditt men TS valg av SSD i AMD oppsettet han hadde valgt. Om det er mest riktig å bruke 10000,- på AMD eller Intel kommer an på hva han skal bruke maskinen til. i7 950 er nok en god del kraftigere enn X6 1090T. Når det gjelder Revo drive ift Singel SSD så ville jeg definitivt valgt en singel SSD. Du beholder trim (Revodrive har 2 SSD med en raid kontroller) pluss at C300 gjør det også bra på ICH 10. Du mister kun litt sekvensiell lesehastighet. Endret 30. desember 2010 av BAT Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 There’s obviously no TRIM support given that the drive runs in an internal RAID, however OCZ is apparently working on a TRIM tool for both the Revo and Z-Drives. There’s absolutely no word on when we might see such a thing, so at this point you’d much have to treat the RevoDrive as not support any sort of TRIM. The only hope you have for keeping performance high is the usual garbage collection that happens whenever you write to the drive. Thankfully the SandForce controllers are extremely resilient and generally don’t really drop in performance with normal desktop usage. I can however get the drive’s performance to drop if I torture the thing for a while: Kilde Anandtech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå