Felhart Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg fikk nye rambrikker til jul, 2x 2gb som jeg satte inn i min data. Etter at jeg hadde satt dem inn og fyrt opp maskinen, begynte errorene, fikk en blåskjerm(som jeg ikke rakk og lese) og når jeg logget inn på WoW (eller andre spill som krevde "litt" ram, i dette tilfellet KotoR) så fikk jeg store grafikkproblemer. Tiles bare fløt rundt og ingenting så ut som det skulle. Stormwind (en plass i WoW som ganske sikkert krever mye av dataen) Var plutselig svart og liknet mer på noe tatt rett ut ifra et Japansk mmo, miksa med Star Wars. Jeg bytta ettehvert tilbake til de gamle rambrikkene som var på 2x 1gb, og maskinen fungerte da bra i ca ett døgn, før samme, forklarte problem begynte når jeg gjorde noe som kreve litt memory / eller litt av skjermkortet. Noen som kan kjenne seg igjen i situasjonen, eller vet hva jeg prøver å forklare - som kan fortelle meg hva som mest sannsylig har gått til h.... ? Sjekket i diverse programmer, og på dataen, at den var registrert med henholdsvis 2gb, og 4gb ram. Så tror ikke jeg har gjort noe feil når jeg satte dem inn. Kjører foressten Windows XP 32bit. NVIDIA GEFORE GTX 260 er skjermkortet. Takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 bare for legge til, 32bit OS støtter ikke mer en 3.5gb ram(alt tilsammen) Men over til problemet ditt. Kanskje du må inn i bios å stille rammen inn manuelt, at det er det som gjør deT? feks rett spenning. Hjelper ikke det, så kan kanskje en BIOS oppdatering være til hjelp. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Prøv å opptater drivere til skjermkortet. Har bios valgt riktig volt og timings til brikkene dine? viss ikke, sett dette manuelt til det som brikkene er på. Angående bluescreen'en din, så kan du gå til C:\Windows\Minidump og laste opp filene her på forumet. Er det flere filer, pakk de inn i en rar/7z fil med winrar/7zip. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Vi må ha STOP-kodene til bluescreenene dine. Uten dette vil vi bare kunne gjette egentlig... minidumpene er de mest ideelle (som poster over nevner), men eller er det også mulig å endre instillingene fra egenskaper på min datamaskin til å ikke reboote automatisk etter errors oppstår. Da får du tid til å notere STOP-koden. Dette er fort den viktigste tingen vi trenger for å finne frem til årsaken. Jeg mistenker selvfølgleig at det kan være en brikke som er halvdefekt bandt de nye brikkene du fikk - det vil jo lage alle slags mulige merkelige og tilsynelatende random feil siden random data blir korruptert. Å kjøre memtest på RAMbrikkene èn etter en er nok et godt forslag i tillegg til å gi oss minidump filene til å studere - så har du et sted å begynne. Google memtest eller bare last ned Ubuntu live CD kanskje - den har testen innebygget så du kan bare boote fra den og trykke en tast for å starte det opp. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå