henrikkh Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg har for tiden en Cowon D2, storfornøyd med den men batteriet begynner nå å bli dårligere. Den nekter å lade til 4/4 streker, men går bare til 3/4, og går tom fortere enn den gjorde i starten. Innser at det er naturlig, da jeg har hatt den et par år nå. Lurer på om det er noen billige løsninger (DIY batteribytte, el.l.), eller om det beste er å anskaffe en ny PMP. Om jeg skal ha ny, er jeg usikker på hva jeg bør gå for, og vil gjerne ha noen tips Så at Cowon har annonsert D3, men den virket litt for fancy for meg. Evt en ny D2, er veldig fornøyd med den. Det jeg leter etter (ref. sticky): - God lydkvalitet (Bruker Beyerdynamic DT770). - 16/32+ GB, gjerne med mulighet for utvidelse (SDHC eller andre kort). - Batteritid er viktig, bruker PMP mye og vil slippe å lade hele tiden. - Bruksområdet er i hovedsak på bussen, i fly, når jeg går til skolen, etc., så for det meste på farten. - Ikke interessert i video/bilder, kun musikk. Skjermstørrelse er derfor ikke så farlig, så lenge den er brukervennlig. - Lydformater: mp3 og FLAC i all hovedsak, men gjerne muligheten til flere. - Bruker både Windows og Linux, men viktigst at den fungerer i Windows. Vil ha muligheten til Drag'n'drop. - Trenger ikke docking, TV-ut, eller annet tull Men vanlig USB-kabel er en fordel. - Stort pluss om den kan brukes i lomma (bytte sang, pause, evt volum). - Touchskjerm vs knapper er likegyldig. - DAB/DVB, WiFi, BlueTooth, Apps, og lignende er irrelevant. - TL;DR: PMP med god lyd, godt batteri, kun til musikk. Jeg er kanskje litt vel spesifikk, men får heller senke på noen av kravene om det ikke eksisterer noe som passer alt. Semi-relatert: Noen tips til gode in-ear propper til bruk med f.eks. en D2, som gir god lydgjengivelse? Lite erfaring med in-ear, holder meg for det meste til DT770'en, men har behov for in-ear og vil gjerne ha noen med god lyd. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå