Noble Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Forsterkeren jeg har nå (Pioneer VSX-417) gir intrykk av å grøte til lyden, samt jeg synes den gir mye statisk støy i høytalerne i tillegg til en meget bråkete vifte. Kunne tenke meg en stereoforsterker med utak for sub (de gangene jeg spiller gammelrock liker jeg at bassen fyker opp og biter deg i rumpa!). De forhåndsinstillte Equalizerne som er på Pinoeeren er også nokså sørgelige, hadde vært morro med mer/full valgmulighet der. Har 5x Proson Reality 5 høytalere (100W 6 Ohm 50-20 000Hz står det bakpå), men kommer bare til å bruke to av dem (steroe) (Har kasta ut TVen, waste of time Har også lyst på AirPlay-støtte, men dette er ikke noe must (har forstått at det er mulig å få ved å kople til en AirPort Express router til forsterkeren uansett merke) Forslag? Ok pris. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvilken prisklasse ser du for deg? Lenke til kommentar
magb Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Lydmessig tror jeg Marantz kunne vært noe i din gate, spiller veldig "fint". Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Marantz er et godt forslag, ja. Støtter den. Lenke til kommentar
magb Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Så forresten nå at du skulle ha stereoforsterker og ikke surround =) Marantz er fortsatt et meget godt valg, men blandt stereoforsterkere er det mange andre gode valg også. Hvis du er ute etter mindre "grøt" spiller jo feks Primare, Cambridge og Hegel ganske analyserende og åpent. Hegel er nok litt mer rocka og trøkker litt mer i endel oppsett. Marantz er muligens litt mykere i lyden enn disse. Ellers dukker det opp veldig mye snacks på bruktmarkedet (www.hifisentralen.no og www.avforum.no) Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Takk for svar! Tenkte meg i studentbudsjettklassen dvs mindre enn ti tusen. Er det utgang for sub i disse forsterkerne, eller er det å banne i kirka å ønske sub til musikk? Regnes de høytalerne jeg har for lettdrevne? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Nå er ikke proson valget for de som elsker detaljert lyd, og marantz, hegel og lignende utvalg er nok godt overkill. Skal du først skifte ut hadde jeg vurdert å skifte ut hele annlegget. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Planen er å bytte ut til noe som kan vare til jeg bygger min egen stue istedenfor å leie, så et par høytalere vil være neste naturlige steg. Det er i første omgang et spørsmål om penger, og jeg tror at jeg vil tjene mer på å bytte ut forsterkeren enn høytalerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå