Deadringer Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Heisann. Jeg har et ganske irriterende problem med min stasjonære pc. Med en gang den bruker mye netthastighet "mister" den internett-tilkoblingen fra det trådløse nettet. Dette har ikke noe med det faktisk nettverket å gjøre, da jeg har en laptop koblet på samme nett og den mister ikke tilkoblingen, og har like godt signal mens denne pcen påstår den ikke har nett. Pcen kutter altså den trådløse koblingen når jeg gjør noe som bruker mye av opp/ned hastigheten, ala se på serier i HD på tv2 sumo, eller laster ned greier med IDM. Med IDM laster den vanligvis ned i ca 1,5mb/s og dette pleier å gå fint i kanskje 5minutter, så kutter den fra nettet i en kort periode, logger seg automatisk på, laster ned og samme problemet oppstår på nytt. Dette skjer ikke med pcen om jeg bruker kablet nett, men siden maskinen nå står i en annen etasje enn routeren er ikke det en mulighet jeg har for øyeblikket. I følge device manager i Windows har jeg de nyeste driverne til det trådløse kortet. Jeg vil påpeke at dette ikke skjer ved vanlig surfing eller onlinespilling, kun om det er mye nett-trafikk. Dette er informasjonen windows gir meg om kortet: Så da håper jeg noen har tips til hvordan jeg kan løse dette heller irriterende problemet. Grusomt kjip når jeg ser fotballkamper eller har på nedlastninger mens jeg spiller. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Bruker du torrents når dette skjer ? Saken er den at med for mange tilkoblinger så kneler ofte routeren som igjen fører til at du mister tilkobling til nett. Har også vært ute for at wifi kort har "dårlig kompabilitet" med router. Flitting bruker av torrents selv og har Wifi usb dongle på min stasjonære. Men har ikke problemer her med nettverket og makser fort ut linja her. Og makser man ut linja er saken grei, da må man redusere litt på hastigheten Endret 29. desember 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Siden du nevner det, nei, det skjer sjeldent når jeg bruker torrents. Jeg får ikke samme hastighet, men de pleier å bikke godt over 1mb i sekundet de også. Hvorfor den ikke kutter like ofte da, aner jeg ikke. Om jeg laster ned noe fra nettet bruker jeg IDM og megaupload eller rapidshare. Men som sagt er det mest irriterende mtp HD-streaming fra tv-sumo, da dette faktisk er en tjeneste jeg betaler for. Men som jeg sa, dette skjer ikke med laptopen min, selv om jeg bruker IDM med denne også, og det hele går like raskt. Om det har noe å si så kjøpte jeg dette trådløse kortet nytt for 2-3år siden. Det burde vel være kompatibelt med en vanlig altibox router da? edit: Og makser man ut linja er saken grei, da må man redusere litt på hastigheten Joda, jeg kan alltids strupe hastigheten i IDM litt, men det dreper litt grunnen til å betale for dette nettverket. Endret 29. desember 2010 av BTK Nyhus Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg tror jeg løste problemet ved å nekte pcen å deaktivere kortet for å spare strøm. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Utrolig merkelig at den skulle ville skru av nettverkskortet for noe slikt. Har jeg aldri vært borti før. Men takker for forslagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå