Gå til innhold

kan den brukes til lan? jensen 2954

Balrog11

Anbefalte innlegg

Jeg har en Jensen 2954 airlink Denne ruteren her

Jeg bruker den til å koble med til trådløst nett, men så lurer jeg på om den også kan brukes til lan? at jeg og en annen kan koble oss til den og spille over lan altså.. Jeg har forsøkt, men vi finner ikke hverandre.. Jeg har sjekka ipconfig og da har vi også samme ip, så det har kanskje noe med dette å gjøre også?

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver kjøre run fra windows 7 maskinen og ip til xp maskinen:

\\XPip så får jeg feilmeldingen: a device attached to the system is not funtioning.

hvis jeg kjører \\navnpåXPpc så får jeg: windows cannot access \\navnpåpc

fra xp:

run og \\win7ip så sier den at netowrk path was not found. samme med \\navnwin7

alt ab brannmurer er slått av, er i samme group (WORKGROUP)(også prøvd med annet navn på begge) har satt opp filesharingting på win7 med network discovery on og det der. har delt noen mapper på begge maskinene.

på network siden i win7 så får jeg noen ganger opp min pc og printern, noen ganger ikke noe.

prøvde å gå inn på network and sharing center og netowrk map på win7 og fill meldingen: windows cannot create the network map . response from other decies on network are delayed or there is an incompatibl router on the network

hvis dere kjenner til hamachi så har jeg også prøvd å koble til pcene gjennom dette programmet og kjøre ip (\\xxx.xxx.x.xxx) men vi finner ikke hverandre da heller. prøver jeg run og min egen hamachi ip så får jeg opp det jeg har delt dog..

edit: avinstallerte hele AVG, selv om jeg hadde disabla den så blokkerte den tydeligvis... nå finner xp maskinen windows 7 maskinen, men ikke omvendt... er kanskje komodo som skaper trøbbel da ( som er på xp maskinen)

edit2: da ble det lett og bare deaktivere komodo firewall på xp maskinen og begge pcer finner hverandre. avg er roten til alt ondt.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

forøvrig kan jeg sterkt anbefale comodo internet security premium som er gratis. installerte dette istedenfor avg, og når jeg prøvde koble til den andre pcen så fikk jeg beskjed om dette fra comodo firewall, tillot koblingen og det fungerte uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...