MikkelRev Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Prøver å lære meg litt ajax, men står fast når jeg skal returnere og fange opp et json objekt. Dette er javascriptet: <script> function ajaxFunction(){ var ajaxRequest = getXMLHTTPRequest(); ajaxRequest.onreadystatechange = function() { if(ajaxRequest.readyState == 4) { eval("jsondata = "+ajaxRequest.responseText+";"); var ajaxDisplay=document.getElementById('ajaxDiv'); ajaxDisplay.innerHTML = ajaxRequest.responseText; } } var page_id = document.jumptomove.page_id.value; var section_id = document.jumptomove.page_id.value; var move = document.jumptomove.move.value; var queryString = '?page_id=' + page_id + '§ion_id=' + section_id + '&move=' + move; ajaxRequest.open("GET", "ajaxtestb.php" + queryString, true); ajaxRequest.send(null); } </script> Mens ajaxtestb.php returnerer (echo'er) denne arrayen: {"name":"Moa Junbi Sogi A","info":"","stance":"Closed Stance","height":null,"line":null,"facing":null,"motion":null,"stance_id":"491","height_id":"17","line_id":"22","facing_id":"23","motion_id":"40"} Den array'en får jeg også opp om jeg går til følgende url: http://localhost/path/ajaxtestb.php?page_id=143§ion_id=476&move=0.a Problemet er at Firebug sier syntax error for denne linjen: eval("jsondata = "+ajaxRequest.responseText+";"); Fjerner jeg den, så ser jeg array'en fra ajaxtestb.php i <div>'en. Poenget er vel at jeg skal kunne skrive alert(jsondata.name) og få opp "Moa Junbi Sogi A". Noen idéer ? Endret 29. desember 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Løst. Tråden kan slettes. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Har et nytt ajax/js spørsmål. Har en <select>-boks og noen <button> som alle kaller på den samme ajaxfunksjonen. Forskjellen er at de oppdaterer på forskjellige måter, men de er i prinsippet det samme. <select onchange="ajaxfunc(arg1, arg2, <?php echo arg3?>)">.... Problemet med denne linjen er at arg3 kun oppdateres ved page-refresh. Løsningen min er å ha en <div id="select></div> også i ajaxfunc() skrive ut select'en omtrent slik: document.getElementById.innerHTML = "<select... onchange='ajax(" + var1 + ',' + var2 + ',' + var3 + ')"; Den ferdig genererte koden vil da ha <div><select...></div><option>...</option></select> Er dette måten å gjøre det på eller er det bedre måter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå