Gå til innhold

Oppsett for HTPC - trenger tilbakemeldinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet du at den vifta får plass i det lille kabinettet? Sikker på at dagens test ikke er et bedre alternativ.

Ser også at du satser på ssd, og jeg antar derfor at du kommer til å ha en server som lagringsplass (utover WD - boksen). Da bør du ha kablet internet, ikke den USB- dingsen. Den er ikke god nok til å streame film av noenlunde kvalitet tilfredsstillende.

Skal du ha noen kabinett- vifter ? Det er en heftig maskinvare du har i dette kabinettet. Er du opptatt av støy ?

Lenke til kommentar

Vet du at den vifta får plass i det lille kabinettet? Sikker på at dagens test ikke er et bedre alternativ.

Ser også at du satser på ssd, og jeg antar derfor at du kommer til å ha en server som lagringsplass (utover WD - boksen). Da bør du ha kablet internet, ikke den USB- dingsen. Den er ikke god nok til å streame film av noenlunde kvalitet tilfredsstillende.

Skal du ha noen kabinett- vifter ? Det er en heftig maskinvare du har i dette kabinettet. Er du opptatt av støy ?

Hei, takk for respons!

Vet ikke helt om cpu-viften passer eller ikke, men det kan kanskje noen annen svare på?

Jeg skal ha kablet Internett, men tok med en sånn usb-dings til annet bruk.

Det står to kabinett-vifter i kabinettet, og ja - jeg er opptatt av å få det så stille som mulig, derfor SSD.

Lenke til kommentar

i7 cpu trengs ikke, kjør en billig amd quad, bruk penger på et radeon 6850 skjermkort isteden, få får du 3d støtte også i tilegg til hd lyden.

Er veldig enig i at det å ha 3d er viktig!

i7 kan være overkill i form av at det er vanskelig å holde kjølig OG stille. Men det kommer ann på bruksområdet. Kan du, TS, fortelle noe om dette?

Dessuten hadde jeg lagt til en Blu- ray spiller...

Lenke til kommentar

Takk for mange gode innspill!

Jeg har tenkt å bruke maskinen til alt i fra videoredigering, harddiskrecording og til multimedia-avspiller etc.

Jeg trenger nok noe kraft, men vil helt sikkert klare meg med en annen prosessor ja. Når det gjelder behovet for et kort av typen radeon 6850 er jeg mer i tvil.

Jeg har laget en ny handleliste basert på innspill fra dere som er som følger:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=876524&su=6a62324e-f26f-4230-95bb-1a0f0649ca60

Hvordan ser dette ut med tanke på ytelse og støynivå?

Vil jeg trenge en annen cpu-vifte på denne prosessoren for å få det stille nok?

Lenke til kommentar

HK har ikke støtte for USB 3.0 ;)

Du kan sikkert finne en prosessor med 95 TDP i stedet for 125. Da bruker den ikke sååå mye strøm = mindre varme. Men Så har man problemet med at en svakere prosessor også vil bruke mer av sin kraft på mindre oppgaver, og at vinninga går opp i spinninga.

Akkurat det der kan de andre svare på.

Fremdeles ingen BD- spiller ?

Lenke til kommentar

HK har ikke støtte for USB 3.0 ;)

Du kan sikkert finne en prosessor med 95 TDP i stedet for 125. Da bruker den ikke sååå mye strøm = mindre varme. Men Så har man problemet med at en svakere prosessor også vil bruke mer av sin kraft på mindre oppgaver, og at vinninga går opp i spinninga.

Akkurat det der kan de andre svare på.

Fremdeles ingen BD- spiller ?

Takk for tilbakemelding.

Sorry, den eksterne harddisken (USB 3.0) tok jeg med for annet bruk, ikke meningen å blande den inn i vurderingen. Men den vil jo uansett fungere greit som en 2.0-disk mot dette oppsettet.

BD-spiller har jeg :)

Skal se litt mer på cpu igjen, mulig at dette er et bedre alternativ:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488305

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...