MarqsK Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei Jeg har et kamera (Lumix DMC-TZ7) som har fått et støvkorn på innsiden av linsen. Hvordan kan jeg få dette fikset, er det noe jeg kan gjøre selv, eller må det til service? Jeg vet ikke om jeg har plassert emnet i riktig del, men takk for for svar på forhånd. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Lukter service og dyrt om du ikke har type tabbeforsikring. Ca 2000ish. Er du nevenyttig så kan du sikkert prøve selv. Måten du da går fram på er å begynne med skjermen på kamera og jobbe deg framover del for del. Det er dog ikke gitt at du klarer å skille linsene tilstrekkelig ifra hverandre uten å knekke noe. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 De fleste kameraer er ikke støvtette så man må regne med at man kan få støvplager. Sjansen for at du gjør større skade enn bot er tilnærmet 100% hvis du åpner objektivet for å fjerne et støvkorn. Hvis det påvirker bildekvaliteten betydelig så kan du vurdere om du vil betale en betydelig del av verdien på kameraet for å få det fikset, hvis ikke så kan du trygt ignorere det som ganske normalt. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Går ikke dette på garantien da? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Støv er ikke en garantisak så framt ikke kameraet er solgt som et støvtett kamera (noe TZ7 ikke er). Lenke til kommentar
arthon Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Hvis du ikke ser støvet på bildene dine så er det ikke noe å bekymre seg nevneverdig over. Endret 30. desember 2010 av arthon Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Tusen takk fo alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå