Gå til innhold

Meget irritert over ITButikken!


Anbefalte innlegg

I dag var jeg på posten og hentet hva jeg trodde var en AOpen EHW 5224U - diskstasjon - CD-RW - Hi-Speed USB, dvs en ekstern cd-rw stasjon jeg skulle bruke med min bærbare pc. Nesten 1100kr kostet det meg.

 

Men når jeg kommer hjem og pakker den opp, tror du ikke de utrolig nok har klart å sende med en sur intern brenner, som er helt ubrukelig for meg!! :evil::evil::evil::evil:

 

Har lest litt rundt og returrutinene til ITButikken, og gruer meg rett og slett til retursaken, og tilbakekrevingen av pengene :x :evil: :-? :cry::grumpy::evil:

 

Aldri handle mer hos den drittbutikken!!!! :grumpy::grumpy::evil:

 

 

 

Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan sensurerest eller endrest av moderatorer
, moderert av Mr.Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det ikke tenkes at du overreagerer litt nå siden du spyr edder og galle utover uten engang å ha snakket med dem?

 

Hadde det ikke vært en ide å ringe/maile til dem først for å se hvordan de vil løse det - feilpakking (eller feil påsatt lapp på pakke?) kan vel skje de fleste og det kan jo tenkes at det ordnes rimelig raskt.

Lenke til kommentar

Har opplevd feillevering fra flere webshopper. Riktignok ikke fra itbutikken, men bytte til riktig vare har alltid gått raskt og smertefritt. Vil anbefale deg å unngå å bruke 13 sure smileys og masse utropstegn etter hverandre når du skal skrive til dem da.

 

Det man gjør er enkelt og greit maile / ringe og forklare situasjonen på en høffelig måte. Den som leser mailen eller du snakker med i telefonen er neppe den som sendte feil vare og du gjør folk bare irriterte om du kjefter og smeller. Så er det jo egentlig bare å sende tilbake pakka med et lite brev hvor du minner dem om at du skal ha dekka ekstra fraktkostnader(husk å oppgi kontonummer). Da burde ny vare ankomme om noen få dager.

 

Synes du maler fanden på veggen her. Kontakt butikken du og så kan du skrive et nytt innlegg her når saken har løst seg.

Lenke til kommentar

Var mildt sagt "litt" irritert i sta, og er det ennå..

Mulig jeg overreagerte litt, men noen vet sikkert åssen der er når en venter på en vare, og gleder seg som et barn.. :wink:

 

Har sendt mail, og prøvd å ringe. Det eneste jeg fikk var en telefonsvarer på dansk, og det gjorde det ikke noe lettere å forstå hva som ble sagt, når de i tillegg mumlet som om de hadde kjeften full av grøt. :-?

 

Skal også prøve å moderere bruken av smilies for de som ble støtt av det.

 

Og nei, jeg brukte ikke like mange smilies i mailen til ITbutikken :)

Lenke til kommentar

telefonen kan du bare gi opp. eneste du til hell oppnår er å møte på en snøvlete danske som sier hun/han skal sende det videre, noe som selvsagt ikke skjer.)

 

send dem en mail, kanskje du får svar om en tre-fire uker hvis du er heldig.

 

alle kan gjøre en slik feil som dette, selv om det er grusomt irriterende når du sitterog venter på spennende saker. saken her er så opplagt at de ikke kan si noe på den så det løser seg sikkert med tiden. men vær klar over at hvis du får litt mer pikante problemer med itbutikken, er de kjent for å drite fullstendig i å svare på mailen engang hvis de etter en stund skjønner de tar feil og kommer til å tape penger. men smør deg med tolmodighet, og gjør deg tjenesten og sjekk webshopguiden neste gang du handler noe sted (se vekk fra de fake inleggene webshopguiden svulmer over av dog. noen ganger er de skjult litt så vær våken).

Lenke til kommentar

Ja, tror ikke jeg skal prøve telefonen noe mer..

 

Fikk svar fra en ved navn Roy i ITbutikken Norge i dag da. Han sa at alle kunne gjøre feil, men dette skulle ikke ha skjedd. Jeg skulle bare opprette en retursak på siden deres, og sende tilbake varen, så fikk jeg pengene igjen.

 

Har ihvertfall fått svar, men blir interessant å se hva som skjer videre..

Lenke til kommentar
Har ihvertfall fått svar, men blir interessant å se hva som skjer videre..

Høyst forståelig at en "går av skaftet" når webshoper tabber seg ut - sånt som skjer, fokuser heller på at dette går i orden.

 

Ett tips er FAX - det gir deg mer et dokument, og erfaringsmessig kjappere tilbakemelding ( har hatt sjefen i ITbutikken på nakken i lengre tid, med trusler om rettslig oppgjør fordi de annonserte en vare hverken de eller grossisten hadde, og jeg kalte denslags med sterke uttrykk ).

 

.

Lenke til kommentar

Vel, har fortsatt ikke hørt noe fra ITbutikken, men er vel heller forventet..

 

Men nå har jeg ihverfall fått min Plextor brenner fra Komplett. Det gikk fort og greit, og jeg er ganske fornøyd med den. Pen er den også (Kanskje derfor den kostet 1450kr + porto og..). Skal helt sikkert fortsetteå handle hos Komplett. Bedre å betale litt ekstra, og være sikker på at en får den service en har rett på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...