Gå til innhold

Steve Bruce vil ha slutt på «latterlig juleprogram»

MagnusW

Anbefalte innlegg

Steve Bruce vil ha slutt på «latterlig juleprogram»

Hvorfor skal ikke topptrente fotballspillere klare å spille 5 kamper på 13 dager? Han klager også på at det spilles to kamper på 48 timer.

I NHL spiller ishockeyspillerne ofte to kamper på 24 timer, og har som oftest 3 eller 4 kamper per uke. De spiller 82 grunnseriekamper pluss sluttspill i løpet av en sesong.

Fotballspillere i PL har EN to-ukers periode med ganske tett kampprogram og jeg synes det blir for latterlig å klage. Hvis de ikke klarer det er de ikke godt nok trent. Fotball er i hvert fall ikke noe mer fysisk krevende sport enn hockey. Jeg vil heller si at det er omvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å få slutt på kamper i juleperioden. Dette er den ene perioden i året at vi får se kamper flere dager på rad. Hadde vært synd om dette ble fratatt fra oss.

Welbeck ble skadet pga. den harde perioden? Før i går hadde han ikke spilt en kamp på en drøy uke. Dårlig unnskyldning. :p

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenlikne hockey og fotball når det gjelder akkurat det der. I is-hockey er det rulleringer, spillerne spiller vel sjelden over 5 min i strekk. Når man i tillegg legger til at det er oftere pauser og kortere kamper, så blir det helt feil å sammenlikne.

Er såklart enig i at det ikke bør gjøres noe med juleprogrammet. For mange er jula en av få ganger hvor man kan få satt seg ned å nytt masse fotball på tv uten at jobb og skole er i veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...