MagnusW Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Steve Bruce vil ha slutt på «latterlig juleprogram» Hvorfor skal ikke topptrente fotballspillere klare å spille 5 kamper på 13 dager? Han klager også på at det spilles to kamper på 48 timer. I NHL spiller ishockeyspillerne ofte to kamper på 24 timer, og har som oftest 3 eller 4 kamper per uke. De spiller 82 grunnseriekamper pluss sluttspill i løpet av en sesong. Fotballspillere i PL har EN to-ukers periode med ganske tett kampprogram og jeg synes det blir for latterlig å klage. Hvis de ikke klarer det er de ikke godt nok trent. Fotball er i hvert fall ikke noe mer fysisk krevende sport enn hockey. Jeg vil heller si at det er omvendt. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ser ingen grunn til å få slutt på kamper i juleperioden. Dette er den ene perioden i året at vi får se kamper flere dager på rad. Hadde vært synd om dette ble fratatt fra oss. Welbeck ble skadet pga. den harde perioden? Før i går hadde han ikke spilt en kamp på en drøy uke. Dårlig unnskyldning. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Man kan ikke sammenlikne hockey og fotball når det gjelder akkurat det der. I is-hockey er det rulleringer, spillerne spiller vel sjelden over 5 min i strekk. Når man i tillegg legger til at det er oftere pauser og kortere kamper, så blir det helt feil å sammenlikne. Er såklart enig i at det ikke bør gjøres noe med juleprogrammet. For mange er jula en av få ganger hvor man kan få satt seg ned å nytt masse fotball på tv uten at jobb og skole er i veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå