Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Halo, som dere vet er det ikke lenge til nyttårsaften. Jeg som aldri blir syk ble syk for 2 dager siden Har feber + vond hals + hodepinne. Og det er selvfølge at på nyttårsaften er det full drikking. Vi har vært i Tyrkia denne sommeren og der kjøper vi antibiotika som jeg engang fikk da jeg ble syk der. Den hadde en utrolig fin effekt på å helbrede, ble frisk etter kun noen få dager så kjøpte vi en boks til hjem. Dette er noen av tingene som står på esken: * Alfasilin * Ampisilin * Antibiotika * 500 mg * Penisilin Men det jeg lurer på er om det er farlig siden jeg må ta en tablett hver 7 time om jeg da drikker meg drita, siden piller og alkohol er ikke smart, men er det da kun snakk om rett etter hverandre eller hva? Takker for svar. Endret 29. desember 2010 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Når det gjelder antibiotika så kan effekten forsvinne dersom man drikker alkohol, og det trenger ikke å inntas sammen. ved alkoholinntak er også sjansen tilstede for å spy opp medisinen før den er blitt tatt opp i kroppen. Og for øvrig er det fullstendig patetisk å ta antibiotika så snart man snufser litt. Du vet vel ikke om det er bakterier som gjør deg syk, engang? Hvis det er virus har jo antibiotikaen null effekt, og i verste fall bidrar du til at sykdomsfremkallende bakterier blir resistente mot antibiotikaen slik at mennesker som faktisk ikke tåler å bli syke ender opp med å dø fordi bakteriene plutselig er resistente mot medisinen vi har. Er du syk så får du heller la være å drikke, eller drikke og satse på at du holder ut noen timer. Erfaringsmessig merker man litt mindre av den tette nesa med litt alkohol innabords. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Takk for svar, er som du sier prøver på å ikke ta, men ville helst blir frisk til nyttår. Så om jeg bare slutter på medisinene (Tar også paracet for hodepinne) imorgen, skal alt være fint? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Vet ihvertfall at paracet går rett på leveren, og det samme gjør alkohol som kan gjøre det til en dødelig kombinasjon. Anbefaler at du holder deg unna alkohol denne gangen. 1 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Propp i deg c-vitaminer heller. kjøp 750mg kapsler eller 1000mg brusetabletter ta 2 ganger daglig, drikk mengder med vann, piss mye og slapp av, så blir du nok bedre til nyttårsaften : Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Vet ihvertfall at paracet går rett på leveren, og det samme gjør alkohol som kan gjøre det til en dødelig kombinasjon. Anbefaler at du holder deg unna alkohol denne gangen. Såpass ja, men om jeg stopper med alle piller fra idag, vil jeg da kunne få i meg litt hvertfall på nyttår`? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Propp i deg c-vitaminer heller. kjøp 750mg kapsler eller 1000mg brusetabletter ta 2 ganger daglig, drikk mengder med vann, piss mye og slapp av, så blir du nok bedre til nyttårsaften : C-vitaminer hjelper ikke når du er syk, det styrker immunforsvaret men når du er syk så er du allerede for svakt til at det hjelper. Sov masse og drikk varme drikker og hold deg inne hjelper heller. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=598847 Til opplysning så går det veldig fint å ha det gøy uten alkohol. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Joa, mulig å ha det moro uten alkohol men er en annen ting da alt er satt opp Hvor lenge må det være før pillene i kroppen går ut av "faresonen"? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Tror jeg skal være fin http://www.lommelegen.no/327028/alkohol-og-penicillin Slutter på paracet idag, så forsetter jeg på penicilin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå