jallaboii Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg har lastet ned en genuine versjon av Windows 7 Professional som jeg har fått fra skolen. Og så har jeg nettopp bygd meg en ny PC, og ønsker da å bruke denne Windows 7 versjonen. Jeg har brent over alle filene til en DVD-RW med programmet CD Burner XP. Men da jeg setter inn DVD-en og starter PC-en får jeg bare en error som sier " Reboot and select a proper boot device or insert boot media in selected boot device". Tenkte først jeg hadde gjort noe feil i BIOS, men så prøvde jeg CDen til hovedkortet, for å sjekke om det var noe feil med selve DVDen som jeg hadde brent, og fant ut at det tydeligvis er det som er feilen, siden Cden til hovedkortet fungerte normalt. Så jeg lurer på om det er noen som vet om det er noe jeg kan gjøre slik at jeg får installert windows fra en brent DVD, eller om jeg kan ha gjort noe feil i brenningen. Ellers er vel siste utvei å kjøpe en ny versjon av windows 7 i butikken Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Regner med du har lastet ned en .iso-fil. Bruk ImsBurn eller annet brenneprogram for å brenne iso-filen til dvd. Ikke kopier filene rett over, det vil ikke funke. Brenn på max 8x hastighet. Bruksanvisning: 1: http://www.imgburn.com/index.php?act=download ,last ned imgburn 2: Velg write image file to disc 3: Velg iso-fil, sett hastighet til under 8x. Du kan også velge verify, noe som vil gjøre at imgburn sjekker det som er brent opp mot iso-filen for å se at det ble riktig. Endret 29. desember 2010 av jale Lenke til kommentar
jallaboii Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Nei, det er ikke en iso. fil, så det jeg stusset litt på. Er rett og slett en mappe med flere filer, inludert en exe. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Hvilken versjon av windows 7 har du nøkkel til? Jeg har original win7 professional 32 og 64bit engelsk og kinesisk, som iso-fil. Du kan gjøre som du har gjort også, men du må gjøre dvd-en til noe pc'en kan starte fra. Altså du må brenne boot-filer til den også. Edit: eller lage en usb-stikke med win7 på http://www.crunchgear.com/2009/01/21/seven-steps-to-a-bootable-windows-7-thumb-drive/ Endret 29. desember 2010 av jale Lenke til kommentar
jallaboii Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Hvilken versjon av windows 7 har du nøkkel til? Jeg har original win7 professional 32 og 64bit engelsk og kinesisk, som iso-fil. Du kan gjøre som du har gjort også, men du må gjøre dvd-en til noe pc'en kan starte fra. Altså du må brenne boot-filer til den også. Edit: eller lage en usb-stikke med win7 på http://www.crunchgear.com/2009/01/21/seven-steps-to-a-bootable-windows-7-thumb-drive/ Jeg har serial til Windows 7 Professional 64 bit. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 DA kan du få laste ned en iso av meg hvis du har lyst. si isåfall ifra, jeg har ikke stort med båndbredde å gi deg da, bare 6mbit. Lenke til kommentar
jallaboii Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Ja, takk det hadde vært veldig fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå