Gå til innhold

Feature: Fra superfart til superkræsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et moment som ikke er tatt med er at selv om Master System var 8-bits på lik linje med NES, så var grafikken på spillene fantastisk mye bedre enn det man kunne finne på NES. Ihvertfall føltes det slikt for oss som hadde Master System 2. Det var også noen spill som var "unike" for oss med Sega. Så som Asterix og Obelix, etc. Men det er klart, Mario-spillene var jo designet på et mye bedre og mer fengende vis, og når Nintendo hadde en slik bulldozer i sortimentet kunne ikke Sega si så mye...

Lenke til kommentar

Flott artikkel :)

I søskenflokken min, og mange av vennene mine fra barndommen var det mye Sega å finne. Det var Sega Master System som var tingen her i huset, Men det var alltid noen som hadde en NES eller SNES på lur slik at man fikk sin dose Nintendo inn i blodet som liten pode :p

Etterhvert med årene ble det både PS1 og N64 på meg, og så ballet det på seg med maskinene til Sony og Nintendo. Xbox 360 lurte seg inn blandt veteranene noen måneder etter lansering, og står i deg som den mest aktuelle og brukte spillkonsollen eg har. Sega fikk inn ett siste stikk for noen år tilbake da eg importerte en Dreamcast,nesten utelukkende for å spille igjennom Shenmue.

Lenke til kommentar

Flott artikkel! Husker tilbake til tidlig på nittitallet da jeg var segafanboy og bestekompisen min var nintenofanboy. Hehe. Vi spilte jo mye på både snes og mega drive, og jeg måtte blant annet bite i meg at mortal kombat 2 så bedre ut på snes. :!:

Men så kom jo playstation og vaska gulvet med begge de to, og plutselig gadd jeg ikke lenger vente på hverken 32x, nomad, saturn e.l. ..

Lenke til kommentar

Dreamcast-perioden rundt årtusenskiftet er Segas kunstneriske høydepunkt for min del. Så utrolig mange gode og innovative spill i ulike sjangre:

- Chu Chu Rocket

- Crazy Taxi

- F355 Challenge

- Jet Set Radio

- Phantasy Star Online

- Rez

- Skies of Arcadia

- Sega Rally 2

- Shenmue

- Shenmue II

- Sonic Adventure

- Space Channel 5

- Virtua Tennis

Sega nå til dags er dessverre bare en skygge av seg selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...