Gå til innhold

Innspill til selvbygg oppsett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planlagt å gå til innkjøp av ny pc. Den skal hovedsaklig brukes til gaming, 3D, bilde og video redigering. Ønsker konstruktiv kritikk/innspill til oppsettet mitt.

Krav:

• Stillegående som mulig uten at det går utover ytelse/levetid på komponenter (jeg er tildels støyallergiker)
  • Fremtidsrettet. Skal kunne kjøre nyere spill med alle innstillinger på max.
  • God multi-tasking.
  • Skjermkort må ha mini-displayport og støtte for høy oppløsning, skal brukes med en Apple LED Cinema Display 27" 2560x1440.

Komponenter:

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl

Strømforsyning: Corsair HX 750W

Prosessor: Intel Core i7 950

Skjermkort: MSI Radeon HD 6970 2 GB

Hovedkort: Asus SABERTOOTH X58

Minne: OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB)

OS SSD: Samsung SSD 256 GB (eldre modell allerede innkjøpt, er oppdatert med TRIM funksjonalitet)

CPU Kjøler: Noctua NH-D14

Totalsum = 10298,-

Takker for alle svar på forhånd.

Endret av shinee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det lønner seg å ta et større/litt dyrere kabinett som HAF X. den har færre og større vifter som bråker mindre en fractal kabinettet. en kompis har HAF X og den er mye mer stillegående enn min pc. har har så og si samme innmat. :thumbup:

Takk for tips! Har sett endel tester på dette kabinettet, det presterer bedre enn Fractal.

Men jeg liker det rene minimalistiske designet til Fractal. Annet kabinett jeg har vurdert er Corsair Obsidian 700D, men etter hva jeg har lest av tester og tilbakemeldinger fra andre brukere er dette myntet på vannkjøling og har ikke like gode termiske egenskaper ved luftkjøling?

Har noen andre noe å si på resten av oppsettet?

Lenke til kommentar

Fractal Design for the win! Med den kjøleren så får du det stille. Er jo skjermkortet som evt kommer til å bråke, men Fractal slår alle i kombinasjonen design/støy. Er kun skjermkortvifta jeg hører i mitt oppsett, som består av Fractal R2 og intel i5 med stock cooler. Jeg antar du har flere harddisker til lagring/backup? Hvis ikke får du slenge på en Samsung Spinpoint F3 til 4-500kr :o)

edit: skriveleif

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...