Gå til innhold

Kjøp av stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe en stasjonær PC

Den skal brukes som en vanlig PC, ikke gaming PC. Men vil ha god ytelse.

Tror jeg blir å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608606

Eller denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609527

Forskjellen er prosessorene, dual core eller i3

Noen som har noen erfaring med Acer PCer? Noen erfaringer med komplett.no?

Noen som har noen anbefalinger om hvilken av disse som har best ytelse?

Endret av 1976kjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crazy Christmas Gamern har vel ikke tråløst nettverk, slik at man kan koble den til internett via en trådløs router. Ser man kan legge til USB-adapter som kan koble til trådløst nettverk. Er det like bra som et kort som man kan skru i bake på PCn?

Har en HP bærbar PC med windows 7, der det er slik sikkerhetskopieringsprogram, det er vel standad i windows 7?

Har ikke noe interesse av å bygge PC selv, har heller ingen erfaring med å gjøre det.

Lenke til kommentar

Dette er første gang jeg delvis velger hovedkomponenter til en PC

Her er det jeg antakeligvis det jeg kommer til å kjøpe:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394

Forandringene kom ikke med, har valgt disse komponentene isteden for det opprinnelige:

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP

Og disse i tillegg:

USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS (Pro, Duo),M2,xD (bulk)

Linksys Wireless-N USB adapter, 300 Mbps draft-802.11n Dual Band

Kanskje nødvendig med overspenningsvern?

Virker det greit?

6000,- er en ok pris for meg

Endret av 1976kjell
Lenke til kommentar

Det virker "greit" men det kan være "fremtidsrettet" å velge 550-650W PSU og GTX 460 skjermkort. Kan være verd det å bytte hardisk til WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM [info] +418.31

Enklere overspenningsværn uten skilletrafo gir liten beskyttelse.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

den HPen du linker til der. Er nok i alle fall en feil i annonsen. Står at det er 6 GB ram i maskinen og at 2 av 4 spor for Ram er ledig. Og max utvidbar til 16 GB. i5 er som kjent dual channel minne. og da er det nok mest sannsynlig 2,4 eller 8 GB minne og IKKE 6 GB. Såvidt meg bekjent eksisterer ikke slike brikker.

Ellers hva skal jeg si. HP og elkjøp, tja du får det du betaler for. Etter min mening hadde du fått mer valuta for pengene ved å kjøpe deler fra Dustin.no eller komplett .no envt en ferdig oppsatt pc som dem bygger for deg.

Men uansett hva du velger enten ferdig pc fra elkjip eller komplett, i tilfelle noe skjer med pcen så må du jo sende inn hele burken. Og da er spørsmålet hva som er greiest. (Elkjip har jo også såkalt trygghetsforsikring) kan jo være kjekt å ha.

Handlet mye hos komplett opp igjennom årene. Har stort sett bare gode erfaringer med Komplett, eneste jeg kan pirke litt på er pris (dem er ikke billigst, men er RASKE til å LEVERE og ikke minst har de GOD SUPPORT.)

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Det virker "greit" men det kan være "fremtidsrettet" å velge 550-650W PSU og GTX 460 skjermkort. Kan være verd det å bytte hardisk til WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM [info] +418.31

Enklere overspenningsværn uten skilletrafo gir liten beskyttelse.

GTX 450 1 GB er vel kanskje bra nok. Er 460 så mye bedre?

Lenke til kommentar

Blir antakeligvis å kjøpe en slik http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10274 med noe egen konfigurering.

Den Sony-brenneren som følger med støyer visst mye. Har en gammel ubrukt Liteon CD/DVD-brenner fra 2006, som jeg heller vil bruke.Det står på eska at den er kompatibel med windows 98SE/ME/XP/2000. Windows 7 var vel ikke kommet i 2006.

Spørsmålet er om brenneren vil godta windows 7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...