Fiboc Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Fikk vite på sesjon at jeg blir muligens kalt inn i August 2011, men nå vet jeg ikke om jeg faktisk VIL dra i militæret lengre. Er det mulig å ikke dra allikevel? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 I dette landet her har vi noe som kalles verneplikt. Noe som betyr at forsvaret eier alle gutter i et år. Du kan alltid prøve å ringe vernepliktsverket å si ifra, men blir du kalt inn er du lovlig nødt(så lenge du ikke er pasifist eller lignende) til å avtjene verneplikten. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Alle har godt av å være borte fra mamma ett års tid. Bit tenna sammen og vis at du har det som skal til for å bli mann! 1 Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Er det mulig å si man har blitt pasifist i løpet av perioden fra man var på sesjon til man blir kalt inn? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Er det mulig å si man har blitt pasifist i løpet av perioden fra man var på sesjon til man blir kalt inn? Nå vet ikke jeg hvordan det er med sesjon 1 og sesjon 2 om dagen(jeg var på sesjon i 07 og vi hadde bare 1 sesjon). Men så lenge du ikke har blitt spurt om du er pasifist/militærnekter så regner jeg med at du kan det ja. Men husk at du kan bli tvunget til å gå inn i siviltjenesten i stedet(mer rett sagt, blir du kalt inn og sier du er militærnekter så vil du måtte avtjene verneplikten din i siviltjenesten). Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Virker vel litt merkelig at man plutselig blei pasifist etter at man fikk vite når man har innrykk. Blir for dumt, da skulle du heller sagt noe PÅ sesjon. Får enten bare bite tenna sammen å komme deg gjennom et år med noe helt utenom det vanlige eller be straight up honest og si det som det er. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Du har alltids mulighet til å grine litt på kontoret til presten, men da er du pent nødt til å møte opp først. Jeg mistenker derimot at du bare har fått litt vondt i viljen og ikke egentlig er blitt pasifist over natta. Uansett er året i Forsvaret et minne for livet og det gir kameratskap med andre du normalt ikke ville hatt, ihvertfall for de fleste. Også lærer du ferdigheter som kommer godt med når du skal ut i verden. Endret 29. desember 2010 av TechTiger 1 Lenke til kommentar
Fiboc Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Hvordan er det da hvis jeg har lyst å studere ved et universitet istedenfor? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvordan er det da hvis jeg har lyst å studere ved et universitet istedenfor? Hvis du har fått innkallelsen før du begynner må du vente et år, universitet holder av plassen din neste år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå