Gå til innhold

Vil dette oppsette kjøre Black Ops uten lag ?

Anbefalte innlegg

Skrev en lang tråd på Black Ops' offisielle forum, men vet at det ikke er mange "kyndie" datafolk der, så bare copy&paster det inn her, håper de fleste kan lese engelsken min :>

So im tired of low fps (30 when over 11 ppl on one server) and gonna buy a pc upgrade.

Atm i got this setup:

550w psu

intel core 2 duo E8400 3.00 ghz (OC'ed to 3.33 ghz)

3 gb ddr2 ram 800 mhz

asus p5k p35 (_old_ mobo)

XFX Radeon HD 5870 (this is NOT the bottleneck for my lagg, it must be cpu, mobo or ram)

Ok, so i have looked on the internet for new pc parts, and found this as my final setup:

AMD Phenom II X4 955 3.2 ghz (gonna OC it to around 3.7, depends if cpu cooler is good)

Kingston HyperX blue 4GB 1600 MHz DDR3 RAM

ASUS M4A87TD EVO

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Cooler (iknow it isnt good, but better than stock fan at least)

Will i be able to run Black Ops at (for an example) 1620x1440 and every setting on mid but not get under 50 fps every time there is over 11 ppl on one server?

Hope for serious answers from ppl with good knowledge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at du skal få lagg på det eksisterende systemet ditt, med mindre du har innstillingene på topp. Har du sjekket CPU usage under spilling? Lagger det under singleplayer også?

Det nye oppsettet ditt vil jo bare utgjøre en mikroskopisk forskjell fra det gamle.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du skal få lagg på det eksisterende systemet ditt, med mindre du har innstillingene på topp. Har du sjekket CPU usage under spilling? Lagger det under singleplayer også?

Det nye oppsettet ditt vil jo bare utgjøre en mikroskopisk forskjell fra det gamle.

Hvis du har fulgt med i black ops pc communitiet hadde du vist hvorfor jeg oppgraderer.

Det er nemlig en bug som gjør at mange/de fleste med dual core lagger i spillet (siden det er et elendig konsoll-ported spill)

Det skal vist kjøre mye bedere på 4 kjerner har jeg lest x antall ganger :)

CPU ligger på 75-100% load under spilling, samme når jeg spiller GTA IV og BC2.

Litt rart, for kompissen min har samme prosessor og han kjører det uten mye lagg.

har alt på low btw.

EDIT: kan hende det er hovedkortet som er haka, det er 2 år gammelt, men er sikkert 4 år siden det ble produsert.

ramen er jo også veldig dårlig, siden det bare har 800 mhz :p

ramen ligger på 35% idle og alltid oppi 60-70 under spilling

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Det er ihverfall ikke skjermkortet. :thumbup:

Link

Du vil uansett i de fleste nyere spill få økt ytelse med 3 eller flere kjerner ift en dobbelkjern.

Her er spillet testet på endel forskjellige prosessorer.

Link

Ojj, viste ikke at skjermkortet var så bra :p

Men kan vell egentlig sammenligne den jeg skal kjøpe (phenim II X4 955) med 970 på den testen der, fordi 970 kjører samme specs som 955 bare med 3,5 ghz, og jeg overklokker 955 til minst 3,5 ghz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...