Gå til innhold

Unity eller Unreal engine?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unity støtter C#, JavaScript, og Boo. Teknisk sett også alle .NET språk, som inkluderer C++/CLI. Ved siden av dette, kan du i likhet med Unreal Engine bruke C++ dersom du betaler for det.

 

Unreal bruker egentlig bare UnrealScript.

 

For å velge spillmotor burde du heller fokusere på hva slags spill du skal lage, ikke hvilket språk du ønsker å bruke.

Lenke til kommentar

Unreal er ganske dyr, og for å lage noe annet enn FPS spill, må du gjøre veldig mye arbeid. Unity er enkel, og er ikke laget med noen spesiell sjanger i tankene, og koster dessuten vesentlig mindre.

Dessuten får du med debugging under Mono Develop helt gratis, mens dette er noe som koster ekstra for Unreal (script debugging i Visual Studio) og laget av en tredjepart.

 

C++ er uansett ikke veldig aktuelt som scriptspråk, og jeg kan ikke tenke på en eneste motor som faktisk bruker dette, ettersom det i utgangspunktet ikke er flyttbart (du må ha forskjellig kompilator for forskjellige systemer) hvor .NET, Mono og Unreal Script istedet kompilerer til en bytecode som deretter kompileres til maskinkode ved Just In Time (men i Unity kompileres alle spill for iPhone og iPad til maskinkode én gang for alle grunnet Apple sine vilkår til plattformen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...