Gjest medlem-1432 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jaja gå nå ikke så off topic da. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jaja gå nå ikke så off topic da. Ikke kom og ødelagg dialogen Gypsy. Det er ikke offtopic. Neida Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er ontopic. Det er snakk om å være alene på nyttårsaften. Det skal vi begge være, så jeg inviterte William_S hit... Det er så on-topic atte Lenke til kommentar
William_S Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er ontopic. Det er snakk om å være alene på nyttårsaften. Det skal vi begge være, så jeg inviterte William_S hit... Det er så on-topic atte Ikke sant... Nei har nok ikke tenkt å dra ned til Vålerenga. Er nok mer enn nok fyrverkeri der. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tja. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at de som sitter alene og synes det er trist kanskje er noe unge, og tror at det blir så gjevt med fest og greier på nyttårsaften. Det er ikke så ofte nyttårsfestene blir så voldsomt gjeve. Folk har ofte så absurde forventninger til disse. OG høye forventninger vil være vanskelig å innfri. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg er 31 år, og vet kanskje ikke hvordan ungdommene har det i dag, men jeg mener fremdeles at om det føles som en slik nedtur at du ikke kan gå på fest, og du vet at noen av dine beste venner skal på en eller annen fest; ja så er det vel bare å spørre om det er plass til deg også. Du kan få et ja, men du kan like gjerne få et nei. Selv har jeg aktivt forsøkt å få være alene på nyttårsaftenene de siste årene, men det er alltid en eller annen fest som dukker opp, kanskje også flere. Da føler man liksom at man "må være med". Det kan gå begge veier. Enten blir det en bra fest, eller så blir det en ikke bra. Det som er viktig er å ha den rette innstillingen, da også. Blir man invitert på fest må man dra frem festgrimasen og gjøre sitt beste for å trives. Det samme gjelder innstillingen om du blir sittende alene. Om du insisterer på å sitte hjemme å være deprimert, så blir i alle fall aftenen tråkig. Ta derfor heller og finn frem en god film, noe godt å spise og drikke. Nyt det. Så kan du heller invitere til fest selv ved neste nyttår... Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvis noen føler seg ensom i Bergen (sør, rundt danmarksplass) er det bare å komme hit! Har til og med litt drikke til overs hvis du trenger sånt. Skriv til meg på msn, eller send en PM Alderen blir rundt 25-30 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Eg er 27 år(28 om tre dager), anser meg som voksen, men ung, og ser ikke på det som trist å være hjemme alene i kveld. Dere som synes synd på meg fordi eg er alene; slutt med det! Eg har hatt både gode og dårlige festopplevelser tidligere år(utenom nyttår og for den del) og eg tar de gode opplevelsene med de dårlige. Den siste(og beste?) er langt i fra planlagt enda så eg har mye å se frem til. Om tre timer er det begynnelsen på et nytt år og 2010 går over i historien. Alle retter blikkene sine mot det nye året med håp, forventninger og glede. Eg er blandt dem. Ta i mot det nye året med åpne armer og se på det som et helt hvitt tegneark. DU, og ingen andre, bestemmer hvordan det blir! Det eneste du trenger er noen gode blyanter. For min del går 2010 over i historien som ett av mine bedre år. Mange milepæler, både personlig, sosialt og jobbmessig er passert. 2011 skal ikke bli noe dårligere Endret 31. desember 2010 av nomore 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg syns det er kjipt. Ikke det faktumet at jeg er alene på nyttårsaften, men hvorfor jeg er det. Og da baller tankene på og alt blir dritt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Vel, snart har du et helt nytt år til å endre på det. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Halo..det er trådstarter som skriver her. Jaja..da var den store kvelden her.. jeg var på jobb i dag, sluttet klokken 15.. og ja..har spist litt mat, og spilt litt PC spill..sett litt på tv. Ikke noe spesielt egentelig. Hører allerede folk som skyter raketter. Var vel egentelig slik jeg tenke det skulle være. Syns det ikke er noe problem..skal kanskje sette på en film litt senere, og kanskje jeg også sovner til den filme, Jeg har satt på ovnen noen ekstra grader for å bare ha det litt lunt og koselig her inne.. Denne kvelden kommer til å gå like fort slik som alle andre kvelder, så jeg ser ikke helt hva som skulle vært forskjellen. Jeg ønsker til dere alle sammen her på forumet et godt nytt år hverftall 3 Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Må få komme med noen ord: For det første er jeg svært enig med dem som sier blås i andres forventninger! Gi faen i hva folk mener eller forventer av deg. Tror noen også overvurder hvor stor nyttårsaften er, og at "alle andre" er på "tidenes" fest. Det kan jeg si med en gang: Det er tull. Mange har for høye og for store forventninger. Det er alltid mange som ikke er på fest på nyttårsaften. Noen fordi de er med familien og slektninger, som jeg selv trives godt med, eller jobber, kjører, er på hytta eller vil slappe av i eget selskap. Tenk på alle som jobber! Eller tenk deg en vanlig lørdag. Det virker som "alle" går ut, men tenk da på alle de som IKKE er der. Det er kanskje 250 på utestedet. Hvis du legger sammen hele årskullet ditt samt f.eks det over, og teller opp, er kanskje 75 % av dem IKKE der. Men man legger så godt merke til dem som skal dit, enten de plokramerer på facern eller hva for noe snarere enn alle dem som IKKE skal dit. Kronglete sagt, men den illustrasjonen gjelder også i høyeste grad for nyttårsaften. Det er flere som ikke får invitasoner dumpene ned foran oss, de fleste må oppsøke litt og ta litt initiativ selv. Nyttårsaften er en "vanlig" dag i forstand at det du nødvendigvis ikke gjør på nyttråsaften kan du gjøre 360 andre dager i året. Jeg er f.eks på fest med venner flere helger i løpet av et år, men oppsøker ikke aktivt fester denne dagen hvor jeg blant annet har besøk av slekninger som har kommet langveis og familie, som jeg trives stort ilag med. For mitt vedkommende hadde "festen" vært omtrent akkurat likedan i august som i går. Det er lett å tenke negativt og la tankene balle på seg, men da skal du vite: Det er flere med deg, og det er sikkert mer vanlig enn du tror. Denne tråden minner meg litt om det spørsmålet du vurderer å si i en skoletime, men engster deg fordi spørsmlet er for "dårlig", og det viser seg at mange flere lurer på akkurat det samme. Du har sikkert fritidsaktiviteter og interesser som er flere ikke har, og er et unikt mennekse. Ingen bør følge "normen" om hva man skal gjøre bare på bakgrunn av at det er en forventning, det viser tvert imot styrke at man tør å gjøre noe annet. De som er mest opptatt av fest og legge ut om hvor mye de skal drikke etc, er kanskje de som er mest "sårbar" og har minst selvtillit for å ikke ende opp på noen fest. Og husk at Facebook er selvutlegging og skryting og et fullstening "glansbildet" av seg selv. Ikke overvurder det der. Kan jo også fortelle tre eksempler fra min hverdag. Har en venninne som er populær og stort utadvent, som skulle kjøre på nyttårsaften, på grunn av at hun ikke hadde noen planer, en annen som også er populær som blei hjemme for kvelden, en annen som hadde hanlga litt de siste dagene og tok det med ro, en som skulle gå skirenn om ikke lenge og en som jobbet. Det er flere rundt deg, ikke lull deg inn i felle om at du er "den eneste". Nyt og slapp av, gjør noe artig, se deg rundt, tenkt hvor heldig du er, mulighetene du har, du er velfungerende og har ingen skader, du sliter ikke med f.eks rusmisbruk, du har familie rundt deg, du HAR et nettverk og se rundt i verden hvor godt DU har det sammelignet med MANGE andre. Vær tekknemling, og gå samtidig inn i det nye året med nytt mot og gjør akkurat det du vil. Blanke ark og fargestifter, full av muligheter. Godt nytt år. 19 sjæl, og hjemme. ...og samtidig tenker på at det er ikke jævlig kult blant dem som har vært i slåsskamp, våkner i fyllearresten eller med øyeskader i dag... Forferdelig disse øyeskadene - for min del kunne man forbydd alskens fyverkeri og latt det offentlige ta seg av det. I utlandet hadde det ikke vært snakk om. Endret 2. januar 2011 av Ituca 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg er 17 år gammel. Jeg er glad for at jeg planla festen min allerede for et par måneder siden, for jeg ser av diverse uavhengige facebook-statuser at mange på min alder var bekymret for hva de skulle gjøre nyttårskvelden. Jeg kunne satt denne festen til hvilken som helst annen dato i juleferien, men jeg skal innrømme at jeg valgte nyttårsaften fordi jeg ville slippe å tenke hva jeg skulle gjøre og hva andre skulle gjøre. Ja, mange av dem som vanligvis fester hardt og alltid blir invitert et sted, bekymret seg, og de aller fleste av disse ble antakelig hjemme med familien. En del av disse, som ikke er for stolte til å spørre, ringte eller sendte melding og spurte om jeg hadde plass til dem. Nesten alle henvendelsene kom de siste få dagene før kvelden. Jeg måtte si nei til de aller fleste selvfølgelig, for jeg kan ikke gjøre alle fornøyde. De få jeg sa ja til, er folk som var tidligere ute og som er veldig hyggelige, selv om jeg ikke kjenner dem så godt. Problemet til folk flest, da spesielt de som skriver statuser som "hva skjer på nyttårsaften?", "hvor er det fest?", "hvor skal folk hen?" og lignende, er at de ikke klarer å ta et tak for seg selv. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt en god nyttårsaften uten å gjøre litt innsats selv noen gang. Disse menneskene sitter og venter på at noen skal spørre dem eller invitere på fest. Hvorfor ikke prøve selv? Det koster ingenting å høre litt med folk og spørre hvilke planer de har. Og hvis det viser seg at mange er i samme båt som en selv, da kan man foreslå å stelle i stand noe. Det var det jeg gjorde da jeg valgte å ha egen fest på nyttårsaften. Alt må jo begynne ett sted. Derimot, hvis du er den eneste i vennegjengen som ikke har noe å gjøre, så spør om du kan være med dem. Hvis det ikke finnes noen andre som sliter like mye som deg selv, da må det jo renne over av fester og arrangementer som har plass til en til. Du vil i hvert fall aldri komme noen vei med å bare sitte på baken og vente på at noe skal skje. Da ville det vært helt tilfeldig. Det er aldri en garanti for at noen kveld blir bra, men man kan jobbe for å øke sjansene. 1 Lenke til kommentar
rockworld Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 For å være helt ærlig tror jeg faktisk at flere sier de skal noe når de ikke skal noe. For alt jeg veit, er sikkert 3-4 gode venner alene på nyttårsaften, men sier de skal i forskjellige partys, når de i virkeligheten skulle ønske de var sammen.. 2 Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Du gikk ikke glipp av noe annet enn en klein 1.januar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå