Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen andre som skal være alene på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Det er ikke første gang, sikkert ikke siste gang jeg skal sitte alene hjemme på nyttårsaften.

Mens andre planlegger store middager...kjøper drikke..snakker om sammenkomster og hva de skal ha på seg, så må jeg bare jatte med.

Men sannheten er egentelig at jeg ikke er invitert noen sted. Det er ikke det at jeg ikke har venner..jeg har jo noen venner....

Jeg kunne sikkert blitt invitert noen sted..vis jeg bare hadde fortalt situasjonen min..men da hadde dem bare invitert meg fordi dems syns synd på meg. Og det er noe jeg hvertfall ikke vil. tenkt noe så flaut. Folk lurer vel sikkert på hva jeg drev med...sier jeg alltid at jeg bare var hos noen venner egntelig..ferdig med den saken. Det er ikke det, at det egentelig er noe problem for meg å sitte hjemme i mitt eget selskap..men det er heller det at det forventes at man skal ut å feste på nyttårsaften. Og jeg blir stresset av slike forventninger..samme som 17 mai.. osv osv..Før var jeg deppa over det..Nå er jeg vant til det.. Det hender før slike dager jeg prøver å få minimalt med søvn før den store natten, slik at jeg sovner tidelig..og våkner opp, så er alt over og ting er tilbake til det normale..ellers så håper jeg nesten på at jeg blir syk, så da har jeg hverfall en unnskyldning på hvorfor jeg sitter hjemme, når folk spørr.

Men til syvende å sist..så er det jo egenteli glitt trist at det skal være slikt med meg..

noen som har lignende eller samme opplevelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan helt ærlig si at du ikke er alene om dette. Da jeg leste innlegget ditt så følte jeg så at det kunne ha vært meg som hadde skrevet det. Jeg blir egentlig litt trist av å tenke på det, fordi jeg føler det ikke er slik du sier ang. det å bare sove seg igjennom det, på den måten at det etter "nyttårsaften" alltids kommer en ny sammenkomst, og så skjer det samme om igjen.

Men ja, nå sitter jeg faktisk og snakker om nyttårsaften med en venn over nettet, og jeg uttrykker at det helt sikkert blir en bra kveld. Gud så falsk jeg er..

Lenke til kommentar

Ta en lykkepille og drit i hele nyttårsaften. Se heller ned på alle som bruker timesvis på planlegging og tusenvis av kroner på en enkelt grøftefylledag. Er så veldig ferdig med de krampaktige nyttårsfestene, kjenner jeg.

Hvis dere er ensomme, besøk foreldre eller andre slektninger, de er sikkert ensomme de også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg kunne sikkert blitt invitert noen sted..vis jeg bare hadde fortalt situasjonen min..men da hadde dem bare invitert meg fordi dems syns synd på meg. Og det er noe jeg hvertfall ikke vil. tenkt noe så flaut.

Hvorfor må du fortelle dem historien for å få joine dem? Kan du ikke spørre om du kan bli med dem, eventuelt hinte litt ekstra om at du ikke har noe spesielt å gjøre på nyttårsaften.

Lenke til kommentar

Folk lurer vel sikkert på hva jeg drev med...sier jeg alltid at jeg bare var hos noen venner egntelig..ferdig med den saken. Det er ikke det, at det egentelig er noe problem for meg å sitte hjemme i mitt eget selskap..men det er heller det at det forventes at man skal ut å feste på nyttårsaften.

Du må lære deg kunsten å gi faen i hva andre mener.

Hvorfor skal du bøye deg for andres forventninger? Hva gjør deres verdier bedre enn dine?

Muligens lettere sagt enn gjort, men å opparbeide en apatisk holdning til andres meninger om deg er en veldig grei ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har det på samme måte. Tre år eller noe har jeg vært med venner, resten av tiden har jeg vært med mamma og pappa. Jeg _kan_ finne på noe å gjøre etc, men den innsatsen gidder jeg ikke å legge i. Noen ganger er det litt trist, men som du sier, det er bare forventningene som styrer om jeg finner på noe annet i år...

Lenke til kommentar

Hvorfor spør du bare ikke vennene dine om du kan være med dem isteden for å lyve for dem for å si at du er med noen andre mens du i realiteten er alene?

Du trenger ikke å fortelle hele historien, men bare si "Jeg slenger meg med dere jeg, ok?".

Verre er det ikke...

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Er det at folk forventer at du skal feste når du egentlig ikke vil, eller er det at du føler deg ensom og ikke er invitert med på noe sosialt selv om du har lyst?

Hvis det første er tilfelle, da må du forstå at det ikke er viktig hva andre mener. Du gjør som du vil på nyttårsaften og ellers i året. Hvis du trives best i eget selskap, da er det ingenting i veien for å være alene.

Hvis det er sånn at du føler deg ensom, da må jeg spørre: Har du selv tatt initiativ til å finne på noe sosialt med venner? Du kan ikke forvente at folk skal komme til deg, og aller minst når du sier at du har planer med andre venner. Du må selv spørre om de vil finne på noe i lag med deg. Hvis de allerede har planer, da spør du om du kan være med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Nyttårsaften - en av de store festdagene; det forventes at man skal være i festlig lag. Dette med forventninger er ofte problematisk. Noen vil dømme deg fordi du er alene, men den hardeste dommeren er deg selv. Ideen om at disse såkalte alle andre er ute og har det gøy, stemmer ikke nødvendigvis med virkeligheten. Det er flere som har det sånn som deg. Gi litt faen; verden består selv om du tilbringer nyttårsaften i eget selskap.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Kjære vene... Det er mange som bærer hele verden på sine skuldre her, skjønner jeg.

Livet blir ikke bedre av å sutre av hvor dårlig det er, altså. Og ikke kom med noe crap om at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Jeg går på Cipralex as we speak, og det er det en grunn til - men ingenting har blitt bedre av å sitte å sippe, snarere tvert imot...

Jeg skal forsåvidt også være alene på nyttårsaften - so what?

Man kan ALLTID gjøre noe med egen situasjon, og det er ikke alt som er verdens undergang.

Lenke til kommentar

Kjære vene... Det er mange som bærer hele verden på sine skuldre her, skjønner jeg.

Livet blir ikke bedre av å sutre av hvor dårlig det er, altså. Og ikke kom med noe crap om at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Jeg går på Cipralex as we speak, og det er det en grunn til - men ingenting har blitt bedre av å sitte å sippe, snarere tvert imot...

Man kan ALLTID gjøre noe med egen situasjon, og det er ikke alt som er verdens undergang.

Er tydeligvis noen her som burde ta en pille mot ren og skjær negativitet. :]

Lenke til kommentar

Er tydeligvis noen her som burde ta en pille mot ren og skjær negativitet. :]

Ja, absolutt... Jeg vet ikke om du skjønte hva jeg skrev, men poenget mitt er at man kommer ingen vei ved å bare tenke negativt om alt. Påstår du at jeg er negativ, så burde du lese det jeg skriver igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...