thom6800 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Hei! Har litt peiling på pc men ikkje så alt for mykje. Eg har tenkt og bruke ca 15.000Kr Om det er vært de veit eg ikkje men krava mine er at den skal kunne spele Crysis 2 på Very High det samme med Battlefield Bad company 2 og assassins creed. Eg har bestemt meg for kabinettet men er usikker om hovudkortet er bra nokk eller kva det er. Skjermkort'et har eg fått høre fra ein data nert at det skal være veldig bra. men er usikker. Har lest ein plass at Western Digital Caviar® Green ikkje er gode disker. Men kva er ulempe med dei? Så klarer dinna dataen mine krav? Eller må noko byttast ut med noko anna? Slik ser oppsettet ut: 354716 (Kabinett) Antec Twelve Hundred Big Tower Sort 340676 (Strømforsyning) Corsair TX 650W PSU 609506 (Prosessor) Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 461440 (Hovedkort) MSI X58 Pro-E, Socket-1366 422875 (Minne) Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9 592637 (Skjermkort) Gainward GeForce GTX 480 1536MB PhysX 477710 (Skjerm) BenQ 24" LCD G2420HD 378747 (Harddisk) WD VelociRaptor 150GB 575192 (Harddisk) Western Digital Caviar® Green 2TB 435889 (Tastatur) Logitech G19 Gaming Keyboard Pan-Nordic Alle vare nummera er fra komplett. Så det skal være enkelt og finne varene =) Endret 29. desember 2010 av thom6800 Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 har en liten liste du kan se på som ligger på rundt 14k. Bare å skifte ut noen deler som du vil. Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Men den eg satte opp er vel litt betre enn den som var liste på der. Er det ein god gaming Pc det eg har sett opp eller burde noko skiftast? Noken med god peiling på data må svare =) Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Ville selv gått for ett 6 GB minne sett med 1600 Mhz ram, og heller lagt til noen hundre lapper og gått for ett nvidia 580 kort. Ville også droppa rator disk til fordel for en SSD type Intel Evnt Crucial C300. Ville også heller gått for ett Asus Sabretooth hovedkort. (Jeg er pirkete og har ett par ikke fullt så bra erfaringer med MSI produkter fra tidligere) WD diskene er det ikke noen problemer med såvidt jeg vet og jeg har hatt mange WD disker. men de er ikke de raskeste kanskje og bråker kanskje litt også. Sånt er smak og behag. til slutt burde du vel også vurdere en tredjeparts CPU kjøler, f.eks den som HW.no nettopp har kjørt test på. Endret 29. desember 2010 av Phyltre 1 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) kjøp Asus Sabretooth hovedkorth, h70 cpu kjøler, nvidia 580 eller et radeon 6 8/9++ serien 6-8gb ramm holder leeeenge (stormscout 690 er et bra kabinett!) Endret 29. desember 2010 av supercz Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Corsair 700D er ett kabinett jeg liker Bestilte nettopp fra Dustin hvor dem har kampanje på det kabinettet til 1099.- + frakt (pris på samme kabinettet hos komplett er ca 2198.- så det var en tusing spart Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Rett før lansering av Sandy Bridge er det kanskje litt dumt å handle HW. Oppsettet ditt og forslag i tråden er OK, men SB vil sannsynligvis yte litt bedre til omtrent samme pris. Samtidig vil den nye arkitekturen trekke en del mindre effekt. Dersom du ikke skal klokke CPU'en, vil du ikke få noen effekt av raskere RAM enn du har valgt, men det kan være greit å ha en tredjeparts kjøler. Corsair H70 er overkill, men H50 eller en god luftkjøler er å anbefale. Jeg ville også gått for en NZXT Hale90 650W eller Corsair HX750 PSU. De koster rett over 1000 kr, men bør være bedre enn HX650. Lenke til kommentar
DrizzlePistol Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ser greit ut det ja. Det er ingen vits å vente på SB fordi det er jo ikke oppfølgeren til 1366, så en 1366 socket cpu vill forsatt være bedre. Forresten burde du kjansje ha ett blått hovedkort? så det matcher med de andre komponentene. Jeg vill da anbelfale ASUS P6X58D-E. Den er like bra/litte grann bedre faktisk enn Sabertooth. (Bedre overclocker osv.) Koster 1500. BTW, viss du har tenkt å kjøpe det HK, så kan du kjøpe det av meg helt nytt til 1400,-. Det følger også med garanati Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Corsair 700D er ett kabinett jeg liker Bestilte nettopp fra Dustin hvor dem har kampanje på det kabinettet til 1099.- + frakt (pris på samme kabinettet hos komplett er ca 2198.- så det var en tusing spart Hei. Takk for svaret. Eg synest ikkje det at Corsair 700D er så fint kabinett. EG skjønner ikkje kofør det er såå dyrt på komplett.no heller. Eg liker ikkje at det suge luft inn under pc'en. Det legger seg alltid så vanvitti mykje støv på govet som då blir sugd inn i pc'en =( Kva koste det kabinettet med frakt og heile greia då? det du kjøpte fra dustin. Endret 1. januar 2011 av thom6800 Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Ser greit ut det ja. Det er ingen vits å vente på SB fordi det er jo ikke oppfølgeren til 1366, så en 1366 socket cpu vill forsatt være bedre. Forresten burde du kjansje ha ett blått hovedkort? så det matcher med de andre komponentene. Jeg vill da anbelfale ASUS P6X58D-E. Den er like bra/litte grann bedre faktisk enn Sabertooth. (Bedre overclocker osv.) Koster 1500. BTW, viss du har tenkt å kjøpe det HK, så kan du kjøpe det av meg helt nytt til 1400,-. Det følger også med garanati Hei! Takk for svaret. Ville berre seie at eg fortår ikkje kva du meinte med SB 1366 og 1366 socket farge på hovudkortet er ikkje så vikte. berre at det er eit veldig bra hovudkort og til ein overkommeleg pris. Eg eg har snakka med har sakt at det er ikkje vært og betale meir enn max 1600 kroner skal ikkje ha EXRTEME ultimat pc heller. Men den skal klare Crysis 2 på very high grafikk =) det er vel det mest krevande spelet som er ute på markedet no ca.. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ser greit ut det ja. Det er ingen vits å vente på SB fordi det er jo ikke oppfølgeren til 1366, så en 1366 socket cpu vill forsatt være bedre. Forresten burde du kjansje ha ett blått hovedkort? så det matcher med de andre komponentene. Jeg vill da anbelfale ASUS P6X58D-E. Den er like bra/litte grann bedre faktisk enn Sabertooth. (Bedre overclocker osv.) Koster 1500. BTW, viss du har tenkt å kjøpe det HK, så kan du kjøpe det av meg helt nytt til 1400,-. Det følger også med garanati Hei! Takk for svaret. Ville berre seie at eg fortår ikkje kva du meinte med SB 1366 og 1366 socket farge på hovudkortet er ikkje så vikte. berre at det er eit veldig bra hovudkort og til ein overkommeleg pris. Eg eg har snakka med har sakt at det er ikkje vært og betale meir enn max 1600 kroner skal ikkje ha EXRTEME ultimat pc heller. Men den skal klare Crysis 2 på very high grafikk =) det er vel det mest krevande spelet som er ute på markedet no ca.. Er Crysis 2 på markedet woot? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Kabinett(fåes i svart også): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605770 PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922 HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609751 CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609506 RAM/MINNE: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437583 SSD(til os): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 HDD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258 GPU/Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616657 DVD-Rom: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=573264 Skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 14.5k kroner + frakt Tok bare fra komplett.no siden det er letter å finne ting kjapt der. Anbefaler dustimhome.no da dem er mye billigere. Men uansett, her har jeg funnet et veldig godt oppsett til deg. Et vedlig bra og stille kabinett. Strømforsyning som det er hele 7års garanti og kommer veldig bra ut på mange tester. Beste skjermkortet som er ute på markedet nå. SSD til å installere OS på(super rask) Ellers er det ikke så mye mer å si Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Eneste jeg ville gjort er å valgt disse komponentene istedet for flere av forslagene over: 6GB ram er evig nok. Som "DrizzlePistol sier: ASUS P6X58D-E CPU: Intel i7 950 (som flere har valgt) Grafikkort: Et GTX570 istedet for GTX480 fordi GTX570 har mindre varmeutvikling, trekker mindre strøm og er mindre støyende. Og et GTX570 istedet for et GTX580 fordi du sparer 1.000 kroner + at GTX570 er 10-14% "dårligere" enn et GTX580 - altså en forskjell som du aldri vil merke noe av. Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) men kofør anbefaler alle SSD harddisk? Eg tenkte at ein Raptor på 150gb som driver windows. Er det så stor forkjell på WD VelociRaptor 150GB og ein SSD disk på 60Gb? Det som er bra med WD VelociRaptor 150GB er jo at ein har litt meir plass enn kunn windows. Eg liker ikkje så godt at harddiskane viser rød når ein er inne på Min datamaskin. Så vil det egentleg være så stor forskjell på ein SSD harddisk og ein WD VelociRaptor 150GB harddisk? Endret 1. januar 2011 av thom6800 Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Har 1 stk 80 GB SSD og 6 stk 2 TB hard disker som lyser rødt i "Min Data maskin". Er bare latskap som er skylden. Er jo ikke verre enn å slette noe eller brenne ut noe eller ta noe backup. men men Edit: Skreve leif Fordelen med SSD: bruker mindre strøm, bråker mindre og er raskere en snurredisker. Ulempe : kanskje kortere leve tid enn en vanlig disk? Endret 1. januar 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Har 1 stk 80 GB SSD og 6 stk 2 TB hard disker som lyser rødt i "Min Data maskin". Er bare latskap som er skylden. Er jo ikke verre enn å slette noe eller brenne ut noe eller ta noe backup. men men Edit: Skreve leif Fordelen med SSD: bruker mindre strøm, bråker mindre og er raskere en snurredisker. Ulempe : kanskje kortere leve tid enn en vanlig disk? Ja. Men det eg meinte er at den disken som driver windows er jo så lite plass på at ein får jo ikkje ha spel liggande på den disken. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har 1 stk 80 GB SSD og 6 stk 2 TB hard disker som lyser rødt i "Min Data maskin". Er bare latskap som er skylden. Er jo ikke verre enn å slette noe eller brenne ut noe eller ta noe backup. men men Edit: Skreve leif Fordelen med SSD: bruker mindre strøm, bråker mindre og er raskere en snurredisker. Ulempe : kanskje kortere leve tid enn en vanlig disk? Ja. Men det eg meinte er at den disken som driver windows er jo så lite plass på at ein får jo ikkje ha spel liggande på den disken. Windows tar da ikke opp så enormt mye diskplass? Med 64 GB har du god plass til de spilla du spiller mest, Windows 7, og noen andre tunge programmer. Ytelsen er suveren - du merker det nok, forskjellen mellom en vanlig og harddisk og en SSD (Crucial Real C300 med 355 Mb/s lesehastighet.. ) Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Tenkte eg skulle sette opp eit nytt Oppsett =) Har tatt med nokre deler som eg vart tipsa om her på Diskusjon.no Korleis vil dinna dataen takle COD Black Ops, BFBC2, og Crysis 2 når det kjeme ut til pc =) Slik ser oppsettet ut: (Kabinett)---------- Antec Twelve Hundred Big Tower Sort (Strømforsyning)---- Corsair TX 750W PSU (Prosessor)--------- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 (CPU Kjøler)-------- Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler (Hovedkort)--------- ASUS P6X58D-E, Socket-1366 (Minne)------------- Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB (Skjermkort)---------Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX (Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD (SSD Disk)---------- Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB (Harddisk)---------- Samsung SpinPoint F3 1TB Men ein ting eg lurte på var om den CPU kjøleren er vedlikehaldsfri? Var ditta eit betre oppsett enn det eg begynte med? Endret 8. januar 2011 av thom6800 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Som kniv i varmt smør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå