Star Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Heisann! Er i gang med oppgradering av en 2-3 år gammel maskin som begynner å bli temmelig utdatert. Er litt rusten hva gjelder valg av komponenter, og har ikke fulgt med særlig hva gjelder hverken Intel eller AMD (AM3) den siste tiden.. Planen var å benytte et relativt nytt Antec kabinett og en 430w TT PSU ( har ellers alt av HDD, optiske drev etc.). Den "foreløpige" planen for det øvrige er som følger; Handlekurven hos Komplett.no --- Er rimelig sikker på CPU og skjermkort ( da maskinen skal brukes til en del videorendering og spill ) Hva gjelder hovedkortet er jeg imidlertid noe i tvil. Er det slik at HDMI integrert kan brukes uavhengig av separat skjermkort? Har hørt mye bra om dette hovedkortet - er det verdt å kaste i litt ekstra penger? Finnes det andre alternativer som er bedre? Trenger i hovedsak ikke integrert grafikk, og kortet trenger ikke ha de kvasseste overklokkings egenskapene. På minne siden er jeg litt i tvil om hvorvidt det er nødvendig med 8 gb, eller om 4 vil være tilstrekkelig, samt om jeg skal gå for Value ram eller feks. HyperX Har en del eldre men ganske potente kjølere ( Scythe Ninja 1000 til socket 939 og en TT Volcano 12(?) til socket 775. Er det noen som vet om disse kan brukes på dette oppsettet? ( Har sett på et par AM3 korter og det ser ut som CPU kjøler festene er noenlunde like som på 939? ) Som dere sikkert har skjønt, er jeg ute etter en mid-range maskin som yter bra samtidig som prisen presses mest mulig. Takker for alle tilbakemeldinger og forslag til endringer!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 handlevognen fungere ikke. ellers kan jeg kommentere hovedkort og minne. hovedkortet blir i det dyreste laget mtp på budsjettet. jeg ville gått for noe som amd 1055 + 8 gb minne sammen med et hovedkort med 870chipset et gtx460 skjermkort og en ssd (vist det lar seg gjør). Beklager rotete svar, skylder på ipaden xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå