Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Random" BSoD og bråkete skjermkort vifte

Anbefalte innlegg

Ja, da var det vel på tide med det årlige "Hjelp, pc'n tar selvmord" ropet om hjelp da.

Det som har skjedd hittil:

-Det hele begynte med at viften på skjermkortet mitt (ATI Radeon HD 4600-series), gikk helt amokk når jeg slo på pc'n, noen ganger frøs den etter noen sekunder, andre ganger gikk det helt fint (bortsett fra at vifa fremdeles bråkte). Det med at vifta klikka helt skjedde ca 3/4 ganger når jeg slo på, altså, den fungerte helt uten problemer 1/4 ganger. Smart som jeg var, så gadd jeg ikke å bry meg så mye om det, jeg avbrøt bare oppstarten av pc'n ved å holde startknappen inne i noen sekunder og prøvde på nytt, helt til den starta normalt igjen.

-Problemet trappet seg opp etterhvert, da vifta gikk amokk ca 7/8 (den starta normalt ca hver 8. gang).

-Jeg renset hele pc'n med trykkluft, inkludert en grudig rens av vifta til skjermkortet, uten noen forbedring.

-Jeg oppdaterte driveren til skjermkortet uten noen forbedring

-Vifta begynte nå å gå berserk etter at pc'n hadde starta normalt, som ikke hadde skjedd før, da måtte jeg slå pc'n helt av og på for å få vifta til å gå normalt igjen.

-Så skjedde det noe gøy :hrm: , den fine blåe skjermen poppet opp, husker ikke hva jeg drev med da, men jeg ba hvertfall til gud og allah om at det bare var tilfeldig og at det ikke ville skje igjen.

-Men det skjedde selvfølgelig flere ganger, både når jeg har spillt spill sett på filmer over nett (Youtube) også når den bare har stått i standby fra den ble slått på.

-Blåskjermene har blant annet nevnt: tmevtmgr.sys, NTFS.sys, win32k.sys og ati3duag.dll

-Jeg kjørte Windows Memory Diagnostic(http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp), der feilet kun WINCV 1 av 23 ganger

Så, for meg så virker blåskjermene kanske tilfeldige. Men kan det kanskje være fordi skjermkortet er på vei ut? At det er en hardware error som gjør det? Har tenkt å kjøpe meg et nytt skjermkort for å teste, men ville høre her først.

Legger ved alt av minidumper, da jeg ikke har oversikt over hvor mange BSoD jeg har fått gjennom de siste månedene, men alle er mest sansynelig fra denne tiden.

..hjelp? :cry:

Motherboard: Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)

CPU: Intel Pentium D945 Presler, 3.40 GHz*2

RAM: 2GB

minidump.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...