Gå til innhold

PC på budsjett til WoW spilling

Anbefalte innlegg

Jobber med å bygge en PC til en venninne som spiller WoW. Det eneste hun har er en PC-mus, alt annet må kjøpes. Etter mye tid på nettet, i anmeldelser og tester av ulike komponenter i WoW kom jeg fram til et oppsett med i5-760, 8GB RAM og GTX460. Dette kom totalt på 9600, inkludert Win7, 24" skjerm og tastatur, samt alt som trengs for å få liv i PCen.

Dette kostet imidlertid litt for mye, slik at jeg har blitt nødt til å slanke oppsettet litt. Har nå en i3-540, GTS450 TOP og 4GB RAM, i tillegg til noen andre små justeringer.

Mitt spørsmål er: Hvor mye kommer dette til å påvirke ytelsen i WoW? Vet at 460 er mye sterkere enn 450, men så koster det en god del mer også. Hovenbekymringen ligger egentlig i overgangen fra 4 kjerner til 2 kjerner på CPU. Har lest at WoW liker seg best på 3 kjerner, men samtidig er det ikke så stor forskjell mellom i3-540 og i5-760 i testen til Anandtech. Noen som har erfaring med i3 og WoW?

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fristende. Er ikke selv i trondheim nå, tilbringer julen i oslo så det vil bli frakt allikevel :p Er dog litt skeptisk til å kjøpe brukte PCkomponenter når jeg ikke bygger til meg selv, men om det han sier om kortet er sant er det jo praktisk talt nytt :)

Håkon

EDIT: så ikke at han skrev at det er inkludert frakt :)

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Recommended Specifications for World of Warcraft

Windows® System Vista64/Windows 7 OS:

- Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

- 2 GB RAM

- 256 MB NVIDIA® GeForce® 8600 or ATI Radeon™ HD 2600 or better

- Multi-button mouse with scroll-wheel

http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&articleId=21054

Trenger vel ikke en super pc for å spille wow akkurat... eller var det meningen å kunne kjøre crysis også?

Lenke til kommentar

vi burde egentlig få klistra IT-Henrik sin tråd i dette forumet også, ettersom de fleste som skal ha pc for wow bare spør her x)

uansett se her =)

Har vært innom den gjentatte ganger :p Han baserer seg på de samme testene jeg har lest, fra Anandtech og Tomshardware, så jeg blir egentlig ikke så mye klokere av den. Ser allikevel at han benytter seg av i3-540 i de to lavere buildene, så da kan den ikke være helt borte ytelsesmessig :thumbup:

Det vanskelige her er at det ikke er meg selv jeg bygger til. Jeg ønsker jo at vedkommende skal få en så god opplevelse som mulig med PCen, uten å måtte sprenge lommeboka. Er bare litt redd for å slanke bort for mye ytelse for å komme innenfor en akseptabel pris...

Håkon

Lenke til kommentar

btw, i januar kommer nye prosessorer..just saying.

en liten liste med noen komponenter for under 8k (med skjerm, men uten tastatur/mus og win7)

Hehe jeg drar til trondheim den 9.januar, så PCen må være ferdig før den tid :p

Den handlelisten er så og si identisk med mitt orginale oppsett, som desverre var hakket for dyrt :thumbdown:

Takker og bukker for tilbakemeldinger!

Håkon

Lenke til kommentar

Ja tror du får mest ytelse for pengene med å gå i5 + GTX 460 :)

Laget et oppsett her.

Vil du spare litt penger kan du kjøpe et litt billigere kabinett, evt. ta bort dvd rommen :)

EDIT: Tastaturet kan jeg varmt anbefale! Et av det beste jeg har prøvd :thumbup:

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Da var maskinen satt sammen og er oppe og kjører. Endte på en i3-540 og et gtx460, og det ser ut til å dra spillet som et uvær på ultra. Minste vi greide å få den ned i var rundt 30-35, midt i et tonn med spillere i stormwind, utenfor banken. Ellers lå vi stort sett på 60+. Var litt morsomt å se reaksjonen fra venninnen min når vi spiket opp i over 240fps på vei inn i den digre skilpadden i vashir, og holdt seg stabilt mellom 180 og 200 inne i den. Hun hadde aldri sett tall som var i nærheten :thumbup:

Har ikke fått testet den i raid ennå, men regner med at det burde gå bra. Skulle det bli for hårete i 25 manns er det bare å skru litt på multisampling(AA) så blir det sikkert flotte saker!

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...