MartyRot Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Jeg er ute etter et script som sier følgende: if day=Wednesday time=18:00:00 then show{ "Denne teksten" } when time: 19:00:00 then show{ "Den andre teksten" } repeat; (dette var et forsøk på å få det til å ligne på en kode...) Jeg vil altså at en tekst skal vises på siden i én time én gang i uken. Jeg har gjort ett forsøk i java: <script type="text/javascript"> <!-- var currentTime = new Date() var day = currentTime.getDate(3) var hours = currentTime.getHours() if(hours,day > 18,3){ document.write("Denne teksten") } else { document.write("Den andre teksten") } //--> </script> Men de er tydeligvis noe som ikke er rett. EDIT: Jeg har søket litt rundt, og funnet denne koden: http://www.w3schools.com/JS/tryit.asp?filename=tryjs_elseif Den sier så og si alt, men jeg lurer på hvordan jeg kan bestemme mer en klokkeslett? Jeg vil kun vise den første teksten på onsdag, og den andre teksten resten av uka. Noen som kan hjelpe meg? NYTT SPØRSMÅL Okey, trenger litt videreutvikling på dette scriptet. Den skal nå vise en container (<div id="container">) ved akkurat samme tid og dag. Hvordan? Hva er feil med denne koden? <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { var today=new Date() var thisDay=today.getDay() if (thisDay == 0){ //Søndag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 1){ //Mandag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 2){ //Tirsdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 3){ // Onsdag $("#sending").show(); $("#ikkesending").hide(); } if (thisDay == 4){ // Torsdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 5){ // Fredag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 6){ // Lørdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } }); </script> Endret 25. februar 2011 av MartyRot Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Noe sånt, kanskje: var todaydate = new Date(); var dayNo = todaydate.getDay(); if (dayNo == 3) myDay = "Onsdag"; else myDay="Ikke onsdag"; document.write(myDay); Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Joda, funger det, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan bestemme tidspunkt også, ikke bare ukedag. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nytt forsøk: var todaydate = new Date(); var dayNo = todaydate.getDay(); var dayHrs= todaydate.getHours(); if (dayNo == 3 && dayHrs==18) myDay = "Onsdag 18:00-18:59"; else myDay="Resten av uka"; document.write(myDay); Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Der ja! Det var ikke vanskligere nei. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Okey, trenger litt videreutvikling på dette scriptet. Den skal nå vise en container (<div id="container">) ved akkurat samme tid og dag. Hvordan? Hva er feil med denne koden? <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { var today=new Date() var thisDay=today.getDay() if (thisDay == 0){ //Søndag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 1){ //Mandag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 2){ //Tirsdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 3){ // Onsdag $("#sending").show(); $("#ikkesending").hide(); } if (thisDay == 4){ // Torsdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 5){ // Fredag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } if (thisDay == 6){ // Lørdag $("#ikkesending").show(); $("#sending").hide(); } }); </script> Endret 25. februar 2011 av MartyRot Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Okey, trenger litt videreutvikling på dette scriptet. Den skal nå vise en container (<div id="container">) ved akkurat samme tid og dag. Hvordan? Hva er feil med denne koden? --snip-- Hvorfor gjør du koden din unødvendig lang? Dette kan enkelt bli mye kortere og mer oversiktlig: <style type="text/css"> #ikkesending {display: block;} #sending {display: none;} #container {display: none;} </style> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { var today=new Date() var thisDay=today.getDay() if (thisDay == 3){ // Onsdag $("#sending").show(); $("#container").show(); $("#ikkesending").hide(); } }); </script> Endret 28. februar 2011 av emilkje Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Har fått behov for denne koden igjen, men jeg greier ikke å få eksempelet over meg til å fungere. Har prøvd å modifisere den, men greier det likevel ikke. <style type="text/css"> #ikkesending {display: none;} #sending {display: block;} </style> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { var today=new Date() var thisDay=today.getDay() if (thisDay == 3){ // Onsdag $("#sending").show(); $("#ikkesending").hide(); } }); </script> <div id="sending">Nå er vi på lufta</div> <div id="ikkesending">Nå må du lytte til en podcast!</div> Hva er det som er galt? EDIT: Regner med det har litt med {display: block;} å gjøre. hvordan får jeg koden til å endre det? Mann skulle ha trodd at dette script ville fungere, men det gjør det ikke... http://blog.fabriziomichels.com/2010/07/how-to-showhide-a-div-based-on-day-of-the-week-with-jquery/ ... eller er det bare meg? Endret 12. juni 2011 av MartyRot Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Virker som du har vært litt rask her.., div#ikkesending f.eks. vises i utgangspunktet ikke, ikke sant (display: none)?! Og hvis det er onsdag så kaller du hide() på den, hvilket da selvsagt ikke har noen effekt. Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Virker som du har vært litt rask her.., div#ikkesending f.eks. vises i utgangspunktet ikke, ikke sant (display: none)?! Og hvis det er onsdag så kaller du hide() på den, hvilket da selvsagt ikke har noen effekt. Ser den, prøvde å endre på det, men fungerer fortsatt ikke. Jeg har gjort alt som virker logisk, men likevel så vil det ikke fungere. Vis noen vet hvordan det fungerer, og kan poste scriptet her med en litt n0bete guide til meg hadde det vært flott! (altså hva som skal være før html taggen, hvor div filene skal ligge osv...) Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg har gjort alt som virker logisk, men likevel så vil det ikke fungere. Vis noen vet hvordan det fungerer, og kan poste scriptet her med en litt n0bete guide til meg hadde det vært flott! (altså hva som skal være før html taggen, hvor div filene skal ligge osv...) Kanskje du kan vise oss den fullstendige siden din, så kan vi se hva som ikke fungerer og kanskje hva som er galt. Har du f.eks. husket å inkludere jQuery?! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Må nesten pirke litt. Det som skrives her er ikke java, men javascript, og er vidt forskjellige. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Må nesten pirke litt. Det som skrives her er ikke java, men javascript, og er vidt forskjellige. Det er nesten seks måneder siden den feilen ble gjort. Bra pirking Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Greit nok, er ikke meningen å være grinete men for å påpeke forskjellen for klarhets skyld, og trådstarter var innom her og postet 12 juni, som innlegget er ment for. Lenke til kommentar
MartyRot Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Occi: Bra at du påpekte det! jeg er jo egentlig klar over at det er stor forskjell, men brukte «java» som en forkortelse på «javascript», noe det selvfølgelig ikke er. torbjørn marø: For en tid tilbake skulle jeg bruke Jquery i en annen sammenheng, og først da forsto jeg hva du mente. Jeg hadde selvfølgelig ikke inkludert Jquery... Testet koden igjen nå (Den jeg fant på denne siden), og alt fungerer smertefritt. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå