jarman Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg kjøpte sensommeren 2009 en bygg-selv-pc fra Komplett. CPU AMD Athlon II X2 250 AM3 RAM Crucial 4GB DDR3 1333mhz GPU Powercolor Radeon HD 4670 PCS 512mb HK Gigabyte MA770T-UD3P Kabinett Cooler Master Elite 310 PSU Chieftec ATX 400W HDD Seagate Barracuda 7200 500gb Valgte helt bevisst å ikke bruke så veldig mye penger, da jeg ikke er interessert i å spille de aller nyeste mest fancy spillene på max settings. Poenget var å få en stabil pålitelig OK pc. Det har jeg ikke fått. Jeg er lei av hardcrashing i spill osv. Fra tid til annen har det dukket opp spill som maskina rett og slett ikke har taklet. Ikke fordi den ikke var kraftig nok el. Det virker rett og slett som om oppsettet er "skjørt" og ustabilt. Jeg mistenker at en del av komponentene er mindre enn optimale, enten i seg selv eller i samarbeid med de øvrige komponentene. Etter å ha lest litt rundt er jeg usikker - skal jeg oppgradere noen av komponentene eller er det like greit å kjøpe ny pc? Jeg er veldig fornøyd med ytelsen til maskinen. Jeg trenger i utgangspunktet ikke noe kraftigere - poenget er stabilitet. Jeg vil ha en maskin bestående av komponenter som fungerer. Jeg vil ikke måtte tweake bios-settings, underklokke GPU, tvinge spill til å kjøre med én cpu-core eller andre triks i ludo. Jeg vil at ting bare skal fungere. Det burde ikke være for mye forlangt. Er det noen som har noen tanker? Noen som ser noen umiddelbare svakheter i oppsettet mitt, eller kan komme med forslag om hva jeg evt. kan gjøre for å forbedre maskina mi? Eller skal jeg bare kjøpe ny? (Hvis jeg skal kjøpe ny - noen som veit av en god måte å kvitte meg med den jeg har nå på? Den fungerer til ganske mye. Uaktuelt å skrote den.) Lenke til kommentar
oddi Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Først kan du jo sjekke event viewer og se om du finner ut hvilke komponenter som gjør maskinen ustabil for så å bytte dem ut. PSU, ram og HK (sjekk kondensatorer) er komponenter som ofte kan føre til de overnevnte problemene. Lenke til kommentar
jarman Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Da har jeg lekt litt med eventviewer før og etter at jeg har "provosert fram" kræsj. Dvs spilt spill med settings jeg vet maskina ikke takler osv. Finner ikke noe oppsiktsvekkende annet enn en feil i SideBySide som gjør at logitech ikke får åpna en aktiverings-dialog når jeg starter opp etter boot. Jeg finner det usannsynlig at denne forårsaker kræsj. Skulle ikke behøve å holde på med sånne ting som det her. Er så lei. Fins det pcer som bare fungerer? Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg ville hørt med kjente om jeg kunne lånt slik som psu og minne for feiltesting og se om noen av disse er grunn til problemet, minne som skurrer kan føre til mye rart og fremdeles fungere fint det meste av tiden. Jeg ville heller oppgradert først når feilen er funnet istedet for å handle i blinde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå