sstefan27 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei. Jeg sitter her på pappa sine to bærbare pc`erog sliter med å løse et par irriterende problemer. Det hele startet etter at det ble installert mobilt bredbånd fra Telenor på pc`ene. Det skal nevnes at problemene er litt av og på, og det er ikke slik at problemene dukker opp hver gang jeg skal slå av eller på pcen, men det har uansett vært ille nok de siste dagene til at jeg legger inn litt info her for å se om noen har noen lure tips å komme med. ------------------------------------------------------- Informasjon om PC nummer 1: En ACER Aspire 6920 med Windows XP. Tipper pc`en er ca 4 år gammel. Symptomer/problemer med pc 1: Problem 1: Pc`en vil rett og slett ikke slå seg av. Istede for at den avslutter når jeg har trykker Avslutt, så blir skjermen svart i noen sekunder før den starter opp et program som heter Acer Arcade Deluxe. Dette programmet er umulig å komme ut av, CTRL+ALT+DEL funksjonen fungerer ikke, jeg får altså ikke avsluttet programmet fra oppgavebehandlingen. Og når jeg trykker avslutt i programmet så starter det opp igjen etter noen sekunder. Jeg har også avinstallert Acer Arcade Deluxe og slettet alle filer fra programmet, men det starter allikevel opp fullt operativt de gangene problemet inntreffer. Problem 2: Når jeg holder power-knappen nede i noen sekunder for å skru maskinen av, så starter den opp igjen med en gang. Den gjør det samme uansett om USB`enheter er koblet til eller ikke, og den gjør det samme selv om CD`romen er tom eller inneholder en cd. Hva kan dette skyldes? Jeg har fått BlueScreen to ganger på pcen etter å ha fjernet USB`en uten å gjøre det på den sikre måten, kan dette være en kilde til problemet? Jeg har dessverre ingen problemsignaturer fra denne pc`en de gangene BlueScreen`ene har kommet. Forresten, nå har jeg sitti her i 25 min og gjort 15 forsøk på å skru av Acer PC`en, og den vil fortsatt ikke skru seg av. Fy f***. Sikkermodus kanskje? Eller kanskje jeg må ta ut batteriet for å få den av!!!!! ------------------------------------------------------- Informasjon om PC nummer 2: En Fujitsu Siemens Amilo med Windows Vista Home Premium. Problemer med BlueScreens i forbindelse med avslutning av pc. BlueScreen rapport fra sist gang jeg fikk det: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 24 BCP1: 001904AB BCP2: A47F7764 BCP3: A47F7460 BCP4: 81C68176 OS Version: 6_0_6000 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini122810-01.dmp C:\Users\eier\AppData\Local\Temp\WER-74521-0.sysdata.xml C:\Users\eier\AppData\Local\Temp\WER511B.tmp.version.txt Les vår personvernerklæring: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0414 Helt gresk for meg, noen som kan skjønne hva det betyr?? ------------------------------------------------------- Informasjon om USB`en: Det eneste jeg vet er at den har en driver ved navn GlobeTrotter og at denne driveren føkka opp pcen til broren min også. USB`en kjøres av GlobeTrotter Launcher. Kan typen operativsystem ha en innvirkning på problemet? Det er mindre problemer på den pc`en som har Vista installer, på tross av at denne er et par år eldre enn Acer pcen. Skal jeg gidde å sende Acer PC`en inn til service for dette? Alle tips og forslag er velkomne. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
sstefan27 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Slett tråd, fant svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå