fo2re Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Vet hva jeg vil låne som ikke trenger Canon objektiver. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Vet hva jeg vil låne som ikke trenger Canon objektiver. Tja ho kunne jo brukes som stativ Uff det va stygt sagt Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Hadde ikke penger hatt noen betydning ville jeg nok fått lagd et "camera obscura" med digitalt bakstykke Edit:får også nevne at sensoren på bakstykket må være såpass stort at jeg kan rense pikslene enkeltvis Endret 29. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Her kan man plukke noe av det man har lyst på. Fra Canon's utlåns lager under OL i Canada. :ohmy: Der inne skulle jeg gjæren vært en tur å plukka litt i hyllene. Det er jo så mange der at hadde ikke merka om jeg tok med meg noen hjem etter lånet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 ..Du ville gjøre hva med hyllene hennes, sa du?? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hubble! :!: Vi har en vinner! Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hubble! :!: Vi har en vinner! Det er jo genialt, trenger ingen bærer heller. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Skal jo fases ut snart, så før den styrter i havet må det vel være mulig å få leid noen måneder på Hubble. Kronerulling, noen? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Har personlig aldri hatt behov for mer enn 200mm - så jeg vet iallefall hva jeg hadde plukka med meg om jeg fikk velge fritt fra dét rommet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Størrelsen er ikke alt, men moderne forskning har forøvrig avslørt hvorfor kvinner er så dårlig til å parkere, de har nemlig lært at dette |-----| er 20 cm. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Skal jo fases ut snart, så før den styrter i havet må det vel være mulig å få leid noen måneder på Hubble. Kronerulling, noen? Håper NASA kjenner sin besøkstid og har halv pris i romjulen.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Skal jo fases ut snart, så før den styrter i havet må det vel være mulig å få leid noen måneder på Hubble. Kronerulling, noen? Håper NASA kjenner sin besøkstid og har halv pris i romjulen.. Hva slags filstørrelser snakker vi om her egentlig ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) 3096x3011, ser det ut til - 9.3 Mpx. Det finnes markant større bilder - de er kanskje satt sammen av flere eksponeringer - her er en 700MB 22620x15200 fil.. Endret 30. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Vi er vel stort sett rike alle her i dette navlelandet målt mot resten av verden. Statusmerker gir ingen bedre motivøyne eller utvikler fantasien. Leica (som noen nevner) er f.eks bare nok en død dings som tar de bildene fotografen evner som så mange andre fotograferende apparater. Og kjører man siste topp av en dressracer (merce) finnes det alltid neste høydare som f.eks rolls hvis man behøver mer oppmerksomhet rundt sitt selvblindende ego. Men.. hadde jeg vasset enda mer i gull så ville det gitt noe å kjøpt f.eks 1000 laptoper med hvert sitt kompakt og delt ut til de som virkelig er fattige. Tor Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Ryktene sier at Norge er på topp av antall solgte Leica M9 ut fra antall innbyggere, men sålenge importøren ikke utleverer salgstall så forblir vel dette ett rykte... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg kunne vel tenkt meg en Bessa, tror jeg. Også en oppgradering til 5D mk2, trenger man noe særlig mer da? Også noen objektiver selvfølgelig. Ja, og en Leica M9. Og en X100 når den kommer. Også et stativ. Også noen objektiver til. Til slutt vil jeg bruke penga på et kurs. Et stort kurs. Et cruisekurs. Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Slenger meg også på her; Kurs 5Dmk2 kurs 24-70 f/2.8 kurs EF 300 f/2.8 kurs EF 100 F 2.8 macro kurs 2-3 580 EXII til. kurs stativ i carbon med det beste hoden som finns? og så kanskje et kurs til, i varmere strøk.. Men hvor rik må man være for å få noen til å lage et 50-250 f 1.2, og i et materialet som gjør den bærbar, og uten noen slags optiske svakheter.. litt sånn 85 1.2 skarp.. ;-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Vi er vel stort sett rike alle her i dette navlelandet målt mot resten av verden. Statusmerker gir ingen bedre motivøyne eller utvikler fantasien. Leica (som noen nevner) er f.eks bare nok en død dings som tar de bildene fotografen evner som så mange andre fotograferende apparater. Og kjører man siste topp av en dressracer (merce) finnes det alltid neste høydare som f.eks rolls hvis man behøver mer oppmerksomhet rundt sitt selvblindende ego. Men.. hadde jeg vasset enda mer i gull så ville det gitt noe å kjøpt f.eks 1000 laptoper med hvert sitt kompakt og delt ut til de som virkelig er fattige. Tor Det er nok riktig som du sier og jeg ser tråden har "tatt av" :-) , min tanke her var egentlig å holde det på et "fornuftig" nivå for mere å få rem realistiske ønsker. Men det er vel litt min feil også siden jeg ikke presiserte det i første post . Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Vel, du skreiv: [...] om penger ikke var noen begrensning [...] Så du ba vel om det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå