fr0z3n_1 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) hej! har just bygd meg ny pc men skjermen vill desverre ikke starte. hovedkort: asus m4a87td Skjermkort: Asus geforce GTS450 Ram: 2x kingston hyper 2gb ddr3 Prosessor: Amd phenom 2 black edition 3,2 ghz x4 Power: 650w men uansett, alt lyser fint og starter som d skal, bruker dvi inkobling på skjermen men får bare dvi "dvalemodus", den starter lissom ikke "/ bruker pcie som strøm adapter til skjermkortet 6pins. har testet med et annet grafikk kort men samme shiten. er ikke helt oppdatert når d kommer til pc så be gentle fikk "proffesjonell" hjelp til og bygge pcen men han skjønte heller ikke den skjerm tingen så er litt stuck Endret 28. desember 2010 av fr0z3n_1 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Fulgte det med en VGA kabel? Hvis det gjorde det anbefaler jeg at du prøver å benytte den før du gjør noe annet. Hvis du får bilde nå får du i hvertfall bekreftet at alt er som det skal med PCen din Håkon Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Fulgte det med en VGA kabel? Hvis det gjorde det anbefaler jeg at du prøver å benytte den før du gjør noe annet. Hvis du får bilde nå får du i hvertfall bekreftet at alt er som det skal med PCen din Håkon nej følgte ikke med vga kabel, kjøpte uten skjerm siden jeg har skjerm og den funker fint på alle pcene i huset men ikke den ny bygde har som sagt prøvd og byttet skjermkort med et æ vet fungere men ingen endring. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har etpar forslag som mest sannsynlig er bortkastet tid 1. Sjekk om det er noen bøyde pins på DVI kabelen din. 2. Det pleier å være et lys rett ved RAM socketene. Hvis det lyser rødt er det noe feil med RAMen din, kan være verdt å sjekke ut. Mest sannsynlig blir du ikke klokere av dette, men det går i hvertfall fort å sjekke Håkon Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Har etpar forslag som mest sannsynlig er bortkastet tid 1. Sjekk om det er noen bøyde pins på DVI kabelen din. 2. Det pleier å være et lys rett ved RAM socketene. Hvis det lyser rødt er det noe feil med RAMen din, kan være verdt å sjekke ut. Mest sannsynlig blir du ikke klokere av dette, men det går i hvertfall fort å sjekke Håkon gjort og gjort, men har et fansy lys som e rødt som æ kan skru av og på, står core unlocked ved sidenav d eller noe men ga ikke noe hjelp på skjermen ( vet ikke helt ka den brytern e til men rødt lyser d nu når æ aktivere den ) Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Du sier det er flere PCer i huset? Hvis du greier å grave frem en VGA kabel kan du i hvertfal få sjekket PCen. Har ingen flere ideer til hva som kan gjøres for å få fram et bilde gjennom DVI... Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Du sier det er flere PCer i huset? Hvis du greier å grave frem en VGA kabel kan du i hvertfal få sjekket PCen. Har ingen flere ideer til hva som kan gjøres for å få fram et bilde gjennom DVI... har bare en skjerm liker og ta vare på mine gamle pcer, har tilogme en comadore 64 stående Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Nå synes jeg du er vanskelig her altså Ontopic: Beklager, da kan jeg ikke hjelpe deg. Dobbeltsjekk at alt i PCen er kablet riktig, og lån en VGA kabel av en kompis så du får testet det ut. Ut over det har jeg ingen gode forslag Håkon Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 fortsatt ingenting :| lei av og klø meg i hodet nu altså prøvd og starta uten cd-rom og hardisk i men ingen utslag der heller. viss hovedkorte hadde berørt kabinette ville d fortsatt lyst grønt fra d når strømforsyninga skrus på ? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Skjekk at rammen er i riktig sokler. Hvis de er i feil sokler, vil du få svart skjerm. Når du har to stykker, må de som regel stå i sokkel med samme farge. Endret 29. desember 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Skjekk at rammen er i riktig sokler. Hvis de er i feil sokler, vil du få svart skjerm. Når du har to stykker, må de som regel stå i sokkel med samme farge. funket ikke prøvde og bytte dem fra svart til blå socket og men d hjalp heller ikke anyone else ? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har du satt i alle strømkabler? Det er fort gjort å glemme 8-pinsen til CPU eller 6 pins til skjermkort og pci-express. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 jepp, sjekk 8 pins til cpu. det er utrolig mange som glemmer den Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Har du satt i alle strømkabler? Det er fort gjort å glemme 8-pinsen til CPU eller 6 pins til skjermkort og pci-express. hadde æ glemt den hadde jo ikke cpu vifta gått? alt av ting starter untatt skjerm :S Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 ble litt usikker nå, har leitet rundt hele men finner ikke noe ledig plass til og putte noe 8 pinns :o trur den må være i Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Er visst 4-pins på hovedkortet ditt.. Endret 29. desember 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) hoho, den har vi diskutert mye, men æ har ingen 4pins fra strømforsyninga :o latterlig :| men ble sagt at den ikke behøvdes :S nu e æ virkelig på bærtur? :S okey oppdatere litt, fant en 8 pinns som æ kutta i 2 og heiv i den 4 pins slotten men til ingen nytte :S kan det være hovedkorte? Endret 30. desember 2010 av fr0z3n_1 Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 fins vel en adapter som gir deg en 4 pins fra en av de andre kablene. og ja, du trenger den 4 pins kabelen for at pcen skal funke Lenke til kommentar
fr0z3n_1 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 fins vel en adapter som gir deg en 4 pins fra en av de andre kablene. og ja, du trenger den 4 pins kabelen for at pcen skal funke fant og plugget i, men fortsatt ikke liv i skjermen "/ Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 på de fleste nyere strømforsyninger jeg har vært borti er det en 8 pins kontakt som egentlig er 2 stk 4 pins kontakter (altså delbar). Har vært bort i en rekke hoved kort med alt i fra molex kontakt til 4 pins og 8 pins med 4 pins blokkert etc. er mange varianter så vær 100% sikker på at det er montert riktig. Angående en VGA kabel. sånt har dem i de fleste butikker som selger pcer f.eks elkjip expert lefdal elprice euronics etc etc etc. og koster ikke noen formue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå