Gå til innhold

Finnes noen god facial recognition for video?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på å gå gjennom digitalisering av hundreogørten gamle VHS og DV taper. I den forbindelse hadde det vært kjekt å kunne markert filene etter scene, men også med navn på personene som er med i hvert klipp.

I den forbindelse lurer jeg på om det finnes noen god facial recognition løsning som kan lette arbeidslasten ved å automatisere dette for meg delvis ihvertfall - typ den ser et ansikt den ikke gjenkjenner - ber meg gi navnet til fjeset - og dermed lærer mens den går gjennom videoene.

Betalevare forslag er ok så lenge det ikke er snakk om 10-tusen kroners klassen. Jeg har også tiglang til nyeste Adobe premiere dersom noen vet om noe slik funkjonalitet kanskje ligger innebygget.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjapt Google-søk avslører at det finnes mange programmer for ansiktsgjenkjenning på video, f.eks. dette: Betaface. Men hva de koster er en annen sak. Det ser ut til at dette stort sett er programvare for profesjonelle formål, som adgangskontroll, og hvor man må ta kontakt med leverandøren for å få et pristilbud.

Lenke til kommentar

Ja det er det - jeg er ikke interessert i middleware - det måtte være en programvareløsning som hadde funksjonalitet spesifikt for å kunne kataogisere hvilke annsikt som var å finne i en bunch med videoklipp (samme type deal som facebook gjør med bildene du laster opp mer eller mindre, bare med video).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...