Byxxi Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Da har da en av harddiskene mine uheldigvis sluttet å virke Den spinner som normalt, men den lager en liten lyd innimellom. Jeg har uheldigvis ikke tatt backup av dataen på disken, men siden den fortsatt går vil jeg tro at det er en mulighet for å mounte den? Det er en seagate barracuda 7200rpm 1TB disk. Hadde ikke mye data på den, men vil gjerne ha det lille tilbake igjen, så jeg takker for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Den spinner som normalt, men den lager en liten lyd innimellom.Høres ut som den er blitt defekt ja. Prøv å kast den i fryseren (nb: ødelegger antakelig all form for garanti). Jeg har uheldigvis ikke tatt backup av dataen på diskenTapt er tapt? Hva er viktigst, dataene på disken eller hardisken i seg selv. men siden den fortsatt går vil jeg tro at det er en mulighet for å mounte den?Går og går? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Dataen på disken er nok det viktigste. Mener da går som i at den spinner, men problemet ligger nok i at hodet ikke greier å lese det som er på disken Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Sjekk om den kommer opp under Administrative Tools (bare å søke opp i win7 eller vista) -> Computer Managment -> Storage -> Disk Managment. Ikke akkurat veldig sannsynlig i din situasjon men hvis maskinen din registrerer den i det hele tatt burde du kunne assigne den der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå