Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,.

jeg har kjøpt en router til internetten.

jeg har en bærbar så da er det så døft å ha kabelen hele tiden.

så fikk jeg beskjed om aT jeg trenger bare å sette i kontakten også skal den fungere.

men når jeg gjør det og trykker på koble til får jeg kun en gul trekant der hvor det vises hvor mye signaler internetten har. hva kan det komme av?

jeg leier en sokkeleilighet med internett.. vet ikke om det har noe å si..

beklager vis det er ett litt dumt spm. :)

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. :)

Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut hos deg med tanke på kabler og slik, men..

Har du en kabel som kommer ned fra han du leier hos? Boks i veggen?

Uansett, den kabelen du hadde i PC'n før, skal inn i WAN-porten på ruteren. Deretter må du koble PC'n med nettverkskabel til en av LAN-portene på ruteren. Da skal du være på nett, men ikke trådløst.

Du er nå koblet til ruteren med PC'n med ledning. Nå skriver du 192.168.1.1(eller 192.168.0.1) i adresselinja i nettleseren. Da kommer du inn i menyene til ruteren, og der kan du konfigurere den til trådløst.

Lenke til kommentar

den ledningen jeg har i pcen nå kommer fra veggen. det er en bok i veggen der denne ledningen sitter fast. haha håper du skjønner..

også har jeg den ledningen som følgte med routern. han mannen sa at jeg ikke trngte å konfigurere den hahahah

Lenke til kommentar

ja jeg fant en nettverkskabel til og kobla den på men fikk bare en liten gultrekant.

men jeg får det kun når jeg setter på routern men når jeg kobler pc til veggen så kommer jeg inn på nett. ÅÅÅH er såå lei av å bruke kabel.. hahahha må få prøvd å fikse det..

hjelp :( haha

Lenke til kommentar

HJELP...

jeg har greid å slette broadcom fast enthernet eller noe..

fodri nå fungerer ikke den porten der kabelen går inn..

hvor kan jeg få lastet ned den? noen som kan hjelpe meg

Løste du dette problemet?

Hvis ikke er det dette som løses først!

Og hvor benytte formuleringer som "sure mannen" og "hahahah"? Ønsker du ikke å bli tatt seriøst?

Lenke til kommentar

ja jeg fant en nettverkskabel til og kobla den på men fikk bare en liten gultrekant.

men jeg får det kun når jeg setter på routern men når jeg kobler pc til veggen så kommer jeg inn på nett. ÅÅÅH er såå lei av å bruke kabel.. hahahha må få prøvd å fikse det..

hjelp :( haha

Prøv å ta ut strømmen på ruter mens du har begge disse koblet til. Du skal bli koblet til ruteren da.

Eventuelt, følg bruksanvisningen til ruteren, eller bruk CD'n som fulgte med ruteren.

Lenke til kommentar

Den gule trekanten pleier vel å komme, når man ikke har internettforbindelse i vegguttaket.

Snakk med huseier og ta med laptop opp til han, hvor du kobler en nettverkskabel rett i routeren hans.

Fungerer det der, så er det noe problem med kabelen ned til deg.

Med CMD kan du sjekke om du mottar IP-adresse.

Gå i CMD, ved å skrive CMD eller følg bildet under.

Når du får opp det sorte vinduet, så skriv ipconfig <enter> for å få listet ipadressen til PC og gateway mot nettet.

Får du adresse med 169.x.x.x så har du ikke kontakt med routerens ipserver.

Run_Elevated_Command_Prompt.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...