Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4 av 5 usb host controllere har problem

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

Jeg har problem med USB portene mine. Tilsynelatende mange av dem som ikke fungerer i winxp-x64. Når jeg skifter til Ubuntu 10.10 amd64 fungerer de slik de skal.

Det gjør at jeg tenker at det er et software-relatert problem, men jeg har ingen anelse hvordan jeg skal fikse det.

Håpet på deres hjelp. Se vedlagt bilde. I allefall en av dem virker!

Takk.

Mvh,

Marius

post-203395-0-21189200-1293558743_thumb.jpg

Endret av kingoslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette er et nesten helt garantert et driverrelatert problem. Ved å søke opp "intel 82801G USB driver" kommer det en bråte med tilsvarende forumposter: Google it!

Denne er kanskje litt utdatert, men problemet er lignende det samme som du har. Google indekserte også en del sider fra Intel, sikkert mye nevenyttig på de også.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Heisann,

Takk for at du tok tid til å svare meg :new_woot:

Installerte "intel 82801G USB driver", men det hjalp ingen ting. Jeg har lagt merke til at winVista forsøker å installere en oppdatering hver gang jeg skrur av datamaskinen.

Kan dette ha noe å si? Hva mer kan jeg gjøre?

Legg også merke til alle de andre enhetene som ikke virket. De ser ut til å ha sluttet å virke samtidig som USB kontrollerne.M

Endret av kingoslo
Lenke til kommentar

Jeg antar at dette er en bærbar maskin? I så tilfelle kan du gå til leverandørens nettsider og hente korrekte drivere.

Når enheter, som du har påpekt, vises med et gult utropstegn i enhetsbehandlingen er det nesten alltid driverrelaterte problemer.

Hvordan dette har skjedd vet jeg ikke, men det skjer alltid om man formaterer en bærbar maskin med et utenforliggende operativsystem; altså at man ikke setter maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger der de korrekte driverne inngår. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...