Gå til innhold

data ingeniør - hardware

bes226

Anbefalte innlegg

har tenkt til å bli data ingeniør men er usikker på hvilken type? slik jeg ser det så er det flere typer, og er usikker på hvem jeg egentlig ønsker. har lyst til å jobbe med pc og jobbe med å lage hardware, men vet ikke da hva jeg må gå? når jeg nevner data ingeniør til lærerne på skolen så svarer di med en gang NTNU. sjekka på nettsiden til NTNU og fant linja ingeniørvitenskap og IKT men vet ikke helt om det er det jeg er ute etter? eller om det funker med det også? og så blir skolen NITH nevnt et par ganger. det virker som om det er mer retta mot det jeg er ute etter men jeg er ikke sikker. eller funker ingen av delene? er det noen skoler eller linjer som er retta spesielt på det med hardware? noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware? Lage Hardware? Er ikke helt sikker på at jeg skjønner spørsmålet.

Skal du drifte hardware kanskje? Jobbe med drift av IKT? Eller skal du få deg en jobb på fabrikk i Asia der du lager hardware? For jeg tror ikke du trenger utdannelse til det, så lenge du takker ja til 2 kroner timen, og 16 timers arbeidsdager.

Lenke til kommentar

Skal du drifte hardware kanskje? Jobbe med drift av IKT? Eller skal du få deg en jobb på fabrikk i Asia der du lager hardware? For jeg tror ikke du trenger utdannelse til det, så lenge du takker ja til 2 kroner timen, og 16 timers arbeidsdager.

Jeg tror noen lager en enkel tegning som viser fabrikken i Asia hvordan de skal sette sammen komponentene? Sist jeg laget et styringssystem for en kraftstasjon brukte vi noen tusen timer på dette.

For å svare trådstarter: Jeg gikk digitalteknikk på Blindern (UiO). Jeg vet ikke om den muligheten finnes lenger?

Yrkesmessig er hardware-utvikling kanskje ikke så lurt lenger. Det er lite slik virksomhet i Norge. Men gøy er det! (Lukten av loddetinn og svidde fingre ...)

Ole

Lenke til kommentar

De jeg kjenner som jobber med hardware gikk på NTNU datateknikk, en del fag du kan ta der. Som Ole3 skriver, så er det en del tynnere med jobber i Norge på dette ,en rene softwarefag. Men fines da noe, de jeg kjenner jobber på Atmel og Q-Free.

Er nok ikke mye mekking selv, men de jobber med design, utvikling og testing av brikker som selvsagt skal produseres på en fabrikk senere. Hardware kunnskap må du ha som krets/digitalteknikk, men også ren programmering.

Lenke til kommentar

sorry om du ikke forsto men mente å designe og utvikle hardware

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...