cuhuy Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei, har klokket min cpu til 3.8ghz og tempen ligger på 50 grader 0% load, og 90 grader+ i 100% load. Det her virker litt høyt for min del. Noen tips til å få det tempen ned? Har cooler master haf 922 case. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ja, det var høyt. Hva var temperaturene før du begynte å klokke? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hva volt har du på den? Husket du å rense CPUen først for annet rusk som kunne ha vært der fra før? Får radiatoren nok airflow? Lenke til kommentar
cuhuy Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 før jeg klokket pc'n så var den på 40 grader. volten er på 1.376, radiatoren får nok airflow, har en push/pull config på den, men hjalp ikke noe. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Volten er garantert litt av problemet her. 1,37V er ekstremt mye for en så lav klokk. Jeg ville aldri gått over 1.35 V uten DIY vannkjøling, og ikke et ferdig sett. Du kan helt sikkert klare deg med rundt +. 1,275, evt. 3,8Ghz er ikke spesielt mye så det bør du fint klare. Hvis ikke det hjelper så ville jeg kjøpt et rensekit og en gode kjølepasta og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå