Gå til innhold

[Løst] problemer med dlink dir-615 tror jeg

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tilbringer julen hos svigermor som har et utrolig irriterende nettproblem.

nettet detter ut med ujevne mellomrom og blir borte i x antall minutter eller man tar strømmen i et sekund og kobler den på igjen.

dette gjelder alle pc'er samt min og min frues iphone, så operativsystem eller andre pc problemer er det ikke.

da står man igjen med routeren som da er en dir-615.

Firware versjon er 4.0 (HW kode d1 under selve routeren som de spør etter på dlink sinde sider.)

Når jeg prøver å oppdater firmware inne i routermenyen (webside) så står det at denne er så ny den kan være , men jeg leser på nettet at det er en versjon 4.11 om det ikke har kommet enda nyere.

nå er det jo selvfølgelig langt i fra at firmware har noe med problemet å gjøre men slik er nå ståa der uansett.

ISP er telenor via en sølvgrå med svarte "detaljer" linksys/cisco sak som det står VOIP forran på.

fant ikke noe nummer eller serie på den i farta, men kjente at den var en smule varm om det har noe å si.

noen som vet hva det kan være som plager dlinken eller kan det være andre årsaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om det er varme eller ustabilitet pga belastning som forårsaker utfallet.

Pass på at de boksene ikke står oppå hverandre med litt luft rundt.

Neste gang du mister nettet, så prøv å logg inn på http://192.168.0.1. Får du tilgang der, så prøv å koble en kabel i routermodemet og se om du får internett der.

Hvis det kun er DIR-615 som faller ut, så er det mulig å flashe den med DD-WRT firmware for å få mer stabilitet.

http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Sjekker neste gang det detter ut(som sikkert ikke er så langt unna)

Når det gjelder antall maskiner så er det vanligvis 1-3 på her i hverdagen og problemet oppstår like hyppig da.

De står side ved side ca 10 cm fra hverandre og det er kun den linksys/cisco sakeb som er varm.

Edit: glemte at jeg sjekka i sta, får ikke nett med kabel når den "detter ut"

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

det var faktisk fortsatt kryptert i type 123abcde.

ikke at det har så mye å si, svigermor bor midt uttpå en åker midt utti skogen på et lite sted med 3000 innbyggere:P

edit: 3000 er med de tre nærmeste bygdene iregnet:P

edit2: takker så mye for hjelpen, ga deg + på alle innleggene dine O.W.Angel samt +1 på la7.... som takk for raskt svar.

da gjenstår det bare å se om nettet holder seg:P

Endret av ananashapå
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...