Gå til innhold

PL: 29.12.10 Wigan Athletic v Arsenal, The DW Stadium

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig trist dette her. Men jeg er enig i at gullkampen ikke er over. Langt ifra. Vi har et enklere kamp-program, samtidig som at denne sesongen har bydd på, og vil ganske sannsynlig by på mange overaskelser. Hvem skulle tro at Chelsea skulle gjøre det så dårlig, etter starten de hadde? Alle lag vil gå på store smell. Arsenal har fortsatt god mulighet til å ta gullet - det blir ikke enkelt, men de eneste som sier at Arsenal er ute av gullkampen, er de som ikke trodde på det da sesongen startet. Og deres mening bryr jeg meg egentlig ikke om.

Lenke til kommentar

På den positive siden er vi ikke lenger i fra United nå enn vi var i går. Og jeg hadde gladelig tatt i mot fire poeng mot Chelsea og Wigan hvis noen hadde spurt meg på mandag. Det var feil av Wenger å gjøre åtte endringer, men nå er i det minste alle stjernene uthvilte til lørdagens kamp. Vi er absolutt ikke ute av gullkampen.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Fy faen så deprimerende. Jeg nekter og tro at dommeren ikke så handsen. Tør rett og slett bare ikke og dømme ! ELENDIG ! Men kan ikke kun skjulde på dommeren heller, siden vi spilte ræva, men vi hadde faen ikke flaks heller !

Nei dette var faen meg trist. Tar en tur innom Liverpools kamptråd. Føler meg vertfall litt bedre etterpå.

Lenke til kommentar

Godt skrevet. Men det er likevel litt slitsomt hvor lite marginer arsenal har i forhold til andre topplag. Kan godt være jeg er blind siden jeg liker arsenal men det føles blodig urettferdig. Nå skal jeg ikke angripe manu supoortere, men man ser bare på de få gangene ting går imot laget, så er det helt ufattelig krise og galskap i den tråden. Som om det aldri skjer, og hvor uhørt det er at det kan skje med oss(manu). De har opplevd lite motgang og marginene har stort sett alltid vært der så ja. Manu har vel aldri kastet bort en ledelsen når de først går opp på topp, og spesielt ikke med en så stor ledelsen, men ligaen er forsåvidt vidåpen og rar. Egentlig litt spennende.

Lenke til kommentar

Kort sagt dritt lei. Vi har nå ødelagt den gode følelsen etter Chelsea-kampen med å kuke det til mot et Wigan med 10 mann. Latterlig svakt. Vi byttet bort ryggraden i laget med de åtte byttene og det kostet dyrt. Vi blir så skjødesløse når vi leder og vi får svi gang på gang på gang. Wenger bør smelle med kjeften etter dette her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg legger mye av dette på Wenger. 8 nye spillere idag. I tillegg kommer byttene alt for seint. Dårlig. Her må vi ta 3 poeng. Ingen unnskyldning. Utrolig skuffende. I tillegg har vi ikke marginene på vår side. Dommeren gir Wigan en billig straffe. Vi skulle også hatt en straffe i sluttminuttene som dommeren total overser.

Fabianski:

Gjør ingen feil idag. Stabil. 7.5

Sagna:

Var i noen anledninger en reddende engel. Gjør ting greit. Noen tabber.Best bak idag 6.5

Squillaci:

Er helt ok. Gjør noen tabber og blir syndebukk på 2-2 utligningen. Største del av feilen var dog i forkant. Vanskelig for Squallaci på headingen inn fra død vinkel. 6

Kos:

Gjør flest tabber bak idag. Har også noen lifesavere. Mannen bak straffen imot. Alt for seint ute i mange dueller 5

Eboue:

Gjør en bedre kamp en normalt. Gjør dog en hårreisende tabbe som holdt på å ende i mål baklengs. 5

Rosicky:

Dagens beste på Arsenal spør du meg. Jobber og sliter. Eneste kreativiteten fremover på banen (Første 11 mann) Er også med defensivt. Gjør god jobb. Spiller med spillere som har vesentlig dårligere bevegelighet og teknikk enn seg selv. 7.5

Denilson:

Legger okey støttepasninger, er også greit med defensivt. Selv om jeg så han gjøre flere tabber idag. Fremover er det lite denne mannen kan produsere på egenhånd. 5.5

Wilshere:

En god spiller som absolutt er en førstelagspiller. Gjør det meste greit. 6.5

Arshavin:

Denne spilleren vil jeg helst ikke snakke om. Helt merkelig fyr. Scorer og legger målgivende. Ellers er han en bøtte med dritt bortsett fra noen få andre anledninger. Jeg gir han bare 6 selv om han var medvirkende på begge målene. Bakover er denne karen en vits.

Bendtner:

Scorer ett mål. Gjør en grei jobb. Prøver litt på egenhånd med varierende utfall. Jobber også helt tilbake til egen 16-meter i flere tilfeller. 6.5

Chamakh:

Jobber mye, men er ikke like flink med ballen i beina som mange andre arsenalspillere. Ikke den beste dagen på jobben. 5

Wenger

Hva tenker du med? Bytter første-11 med 8 nye menn. Om man skal spare spillere er det mulig å gjøre det andre veien med å ta av spillere når 3 poeng er sikret. Og om man absolutt skal bytte spillere, så kan rotere med en 2-3 mann. Ikke 8. Alle poeng teller like mye. Idag tapte vi 2. Og hvorfor kommer byttene så seint? Arshavin var jo punktert de siste 20-30 minuttene og jobbet marginalt hjemover. Vi hadde friske bein på benken med bedre kvalitet. Disse poengene kunne vært sikret så enkelt med noen små grep. Dette er bare så utrolig skuffende.

Idag gjør du en meget dårlig jobb etter mine øyne. Jeg kan faktisk ikke finne noe positivt å si om deg idag. 1

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

På den positive siden er vi ikke lenger i fra United nå enn vi var i går. Og jeg hadde gladelig tatt i mot fire poeng mot Chelsea og Wigan hvis noen hadde spurt meg på mandag. Det var feil av Wenger å gjøre åtte endringer, men nå er i det minste alle stjernene uthvilte til lørdagens kamp. Vi er absolutt ikke ute av gullkampen.

Vi har nettopp vist at vi er fremdeles det samme laget som har kollapset fra titler flere år i forveien. Det er mye å finne bak resultatet og det jeg finner idag er skremmende. Vi slår av på en ettmålsledelse på bortebane, og det er en dødssynd i en liga hvor hvert poeng teller. Ikke mye å være glad for idag.

Lenke til kommentar

Vi har nettopp vist at vi er fremdeles det samme laget som har kollapset fra titler flere år i forveien. Det er mye å finne bak resultatet og det jeg finner idag er skremmende. Vi slår av på en ettmålsledelse på bortebane, og det er en dødssynd i en liga hvor hvert poeng teller. Ikke mye å være glad for idag.

United tapte poeng på akkurat samme måte i går, og de er i aller høyeste grad en gullkandidat. Vi har ofte kollapset i tidligere sesonger, men i år har vi en mye sterkere stall. Jeg tror vi har en reell sjanse til å ta gullet.

Lenke til kommentar

Godt skrevet. Men det er likevel litt slitsomt hvor lite marginer arsenal har i forhold til andre topplag. Kan godt være jeg er blind siden jeg liker arsenal men det føles blodig urettferdig. Nå skal jeg ikke angripe manu supoortere, men man ser bare på de få gangene ting går imot laget, så er det helt ufattelig krise og galskap i den tråden. Som om det aldri skjer, og hvor uhørt det er at det kan skje med oss(manu). De har opplevd lite motgang og marginene har stort sett alltid vært der så ja. Manu har vel aldri kastet bort en ledelsen når de først går opp på topp, og spesielt ikke med en så stor ledelsen, men ligaen er forsåvidt vidåpen og rar. Egentlig litt spennende.

Er du stein eller? United har aldri katet bort en "så stor ledelse"? Haha.

Lenke til kommentar

SYKT frustrerende at vi ikke tetter denne luka når United gir oss muligheten som idag. At vi ikke punkterer et Wigan på 10 mann er direkte svakt, og viser at vi ikke er vinnerskaller, vi har ingen i stallen som er vant til å kjempe som løver for hvert poeng, slik som du må for å vinne Premier League. Tony Adams hadde revet hodet av spillerne som ikke tok løpet hjemover idag.

Lenke til kommentar

Gidder ikke noe vagt piss fra Wenger om sharpness eller uflaks denne gangen. Ta spillerne, eller rettere sagt kollektivet som sier seg fornøyd på 2-1 i nakken, og rist dem til de enten tar seg sammen, eller kast dem til helvete ut av klubben.

Wilshere, Rosicky, Sagna, Arshavin får godkjent, resten ikke. De var B-laget og de spilte som det, istedet for å faktisk prøve å vise seg fram for å vinne en XI-plass. SKRALT.

Frustrasjon.....

Lenke til kommentar

Er du stein eller? United har aldri katet bort en "så stor ledelse"? Haha.

Sikkert bare deppasnakk. Arsenal har like mye marginer som alle andre topplag.

Lenke til kommentar

Pul meg i rassen. Trodde vi hadde dette i boks, men så roter vi det selvfølgelig til. Blir ikke bedre av at vi skulle hatt straffe helt i slutten også. Uansett så fortjener vi ikke henge med i gullstriden engang. Vi er så jævla rævva. Å herregud!! Vi KAN jo ikke hvile på 2-1. Forbanna suppegjøker hele gjengen. Fitte helvete.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg tenkte foran denne kampen var at vi ta denne kampen seriøst og stille det sterkeste mannskapet. Logikken min var at det er mye større sjanse å ta 3 poeng borte mot Wigan enn på St. Andrews, som lukter poengtap uansett hvem vi sender utpå. Hadde vi stilt med Walcott, Song, Nasri, Clichy og Wilshere fra start og vunnet kampen hadde vi fått momentum og selvtillit foran Birmingham-kampen. Nå har jeg ingen tro på seier på en arena som har vært et helvete for oss de siste sesongene. 8 bytter er drøyt. Wenger undervurderer rett og slett Wigan og det er respektløst. Med en gang jeg så lagoppstillinga tenkte jeg at det skulle bli poengtap. Og mannen klager på at Wolves bytter hele stallen når de skal på Old Trafford?

Wigan skulle ikke hatt straffen sin, og vi skulle hatt en på tampen av kampen, men jeg gidder ikke å sitte her og skylde på dommeren. United-fansen innså at de spilte ikke godt nok mot et tett og solid Birmingham-lag og klaget ikke noe særlig på utligningsmålet, så jeg syns at vi skal gjøre det samme. Hva skjedde med byttene? Vi leder mirakuløst nok 2-1 etter en average førsteomgang og oppnår ikke en dritt i andreomgang. Det mest logiske hadde jo vært å sende ut Walcott, for å få kontringsstyrke og for å senke forsvarslinja til Wigan. Dette gjør Wenger alt for sjeldent!

Til slutt vil jeg si at Uniteds poengtap ikke trøster meg på noen som helst måte. Som Hegland påpeker hadde vi mulighet til å rykke innpå mancsa, men verken Wenger og de som ble sendt utpå viste noen vilje til å gjøre nettopp dette. Hva om dette hadde vært april? Hvordan vet vi at de faktisk kommer til å skjerpe seg på dette i stedet for å kollapse slik vi alltid pleier å gjøre ut på våren? Og enklere kampprogram, Urmaker? Hvor har jeg hørt det før? Hmmmmm.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...