Gå til innhold

Regler angående arbeidstid og vaktlister

Telyset

Anbefalte innlegg

Jeg jobber deltid i en butikk, og har et par spørsmål angående arbeidstid.

Vi som jobber deltid der jobber utifra vaktlister, og det er veldig ofte at vaktlistene ikke kommer før fredag uken før listen gjelder for, dette gjør det veldig vannskelig å planlegge ettersom det ikke er mulig å vite hvilke dager jeg skal jobbe, er det noen regler angående hvor sent de kan komme med lister?

Den andre tingen er at på vaktlistene står det for eksempel at jeg skal jobbe fra klokken 2 til klokken 10, men det er umulig å vite fra dag til dag om jeg får gå klokken 10.00, 10.15, eller 10.30, dette gjør transport unødvendig vannskelig ettersom jeg ikke kjører selv, lurer på om arbeidsgiver kan kreve at jeg er såpass fleksibel med slutten på arbeidstiden?

Jeg har forsøkt å ta opp dette med lister før, da ble det bedre i en kort periode før det ble slik som det er nå igjen.

Har også spurt om arbeidstiden, og fått besjed om at dette må vi regne med når vi jobber i butikk, kan legge til at de som har stengeansvar også bare står oppført til stengetid på vaktlistene, selv om de må regne med å vere der minst 30-60 minutter over tiden,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er livet når du ikke er fast ansatt. Du kan jo sette deg opp mot sjefen og si at du ikke jobber lenger enn til 10 uansett, men det koster han nok veldig lite å si ha det bra, for så å finne en ny.

Jeg tror du missforstår, jeg er fast ansatt, med arbeidsavtale og slikt, men jeg jobber ikke 100% stilling.

Har vannskelig for å tro at sjefen har rett til å si meg opp fordi jeg velger å stå på rettighetene mine, formålet med denne tråden var å finne ut hva som faktisk er rettighetene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...