Gå til innhold

kommer ikke på nett

herrthf

Anbefalte innlegg

Var og kjøpte ps3 igår men jeg kommer ikke på nett med den, når jeg skriver inn nettverks koden så etter den sjekket nettverkskonfigueringen kommer det bare opp: forsøket på å oppnå en ip adresse har utløpt. WEP koden du har tastet inn er muligens ikke korrekt. noen som har peiling på hva som gjør dette? eventuelt om noen vet om det går ann og finne ut koden på pc'n men er 99 % sikker på at det er rett kode. eller om det går ann å gjøre nettverket usikkert slik at jeg slepper koden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var og kjøpte ps3 igår men jeg kommer ikke på nett med den, når jeg skriver inn nettverks koden så etter den sjekket nettverkskonfigueringen kommer det bare opp: forsøket på å oppnå en ip adresse har utløpt. WEP koden du har tastet inn er muligens ikke korrekt. noen som har peiling på hva som gjør dette? eventuelt om noen vet om det går ann og finne ut koden på pc'n men er 99 % sikker på at det er rett kode. eller om det går ann å gjøre nettverket usikkert slik at jeg slepper koden

Det er til routeren du skal koble deg til ikke pc`n.

Du må ha wep koden fra routeren din

Lenke til kommentar

Det er til routeren du skal koble deg til ikke pc`n.

Du må ha wep koden fra routeren din

ja er den jeg bruker. men jeg mente om det går ann og finne ut koden på pc'n på nettverks innstilinger eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Bor du ordentlig på landet kan du jo alltids ha et ukryptert nettverk, men bor du litt mer sentralt så kan jo alt av naboer og andre lumskinger bruke nettet ditt. Det er jo neppe ønskelig.

Før mener jeg at man kunne hente ut WEP-koden ved å gå på innstillingene for tilkoblingen og finne der passordet er lagret. Så kan man trykke "vis tegn" eller tilsvarende og få den ut i klartekst, men det er dessverre ikke trådløst nett her jeg sitter på jobb og hjemme har jeg ikke Windows, men er du nysgjerrig nok så bør du finne det. Tør dog ikke banne på at denne muligheten finnes i Vista/Win7 da de har blitt så sikkerhetsstrupa at det er til å få angst av.

Du kan jo alltids resette routeren. Da vil passordet forsvinne og du må evt sette på nytt om du vil ha dette, men kan du ikke sette opp en router ville jeg latt være for mange routere må du fikle litt for å få WiFien til å fungere igjen. Det er rimelig selvforklarende, men om du ikke vet hva WEPen din er så vil jeg anta at du ikke har satt opp denne routeren selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...