Gå til innhold

kjøpte linux via blad, får ikke innstallert!

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte et linux format blad med linux mandrake 9.1! og når jeg putter i cd'n kommer det opp en meny, der står det innstalere linux, innstall linux from a floppy og om support!

når jeg trykker på innstall linux kommer det opp et skriv at jeg burde ta backup av filene og maskinen vil bli restartet for å innstallere linux!

maskinen restarter, men den innstallerer ikke linux, istedenfor booter den opp i windows xp!

er det noen som vet hvordan jeg kan innstallere linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjøpte et linux format blad med linux mandrake 9.1! og når jeg putter i cd'n kommer det opp en meny, der står det innstalere linux, innstall linux from a floppy og om support!

når jeg trykker på innstall linux kommer det opp et skriv at jeg burde ta backup av filene og maskinen vil bli restartet for å innstallere linux!

maskinen restarter, men den innstallerer ikke linux, istedenfor booter den opp i windows xp!

er det noen som vet hvordan jeg kan innstallere linux?

Du har sikkert fått en ISO utgave. Den må du brenne til nye CD'er.

Skal vel være 3 plater totalt

I Nero velg File / Burn image

Lenke til kommentar
gå inn i bios, sett den til å først starte maskina med cdrom.
gjort!

det står booting from atapi cd room og noe annet. maskinen starter i windows!

Sikker på at det ikke står "hit any key now to boot from CD"? Har opplevd at folk ikke har sett den meldingen...

Lenke til kommentar

1. Får du boota fra cd-en eller får du ikke boota fra cd-en - booter du fra floppy til installeringsmenyen?

2. Har du på noen slags form for virusbeskyttelse i BIOS? Skru dette av.

3. Brente du ut iso-fila som ei fil eller som et bilde? Hvis du går inn på cd-en fra Windows, får du da opp mange rare filer og kataloger, eller mandrake-noe.iso?

4. Hva slags PC har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...