KristianNH Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei, Jeg har akkurat bygget meg ny PC. Det var utrolig gøy Nå har jeg tenkt til å prøve meg på litt overklokking. Hadde tenkt å prøve å klokke den opp til 3,3 eller 3,4 gHz. Kan noen gi meg en liten guide på hvordan dette kan gjøres? Pcen min: Kabinett: Antec Nine hundred two Hovedkort: MSi 870A-G54 RAM: Crucial 4gb 1333 mHz CPU: AMD Phenom II x4 955 Skjermkort: MSi GTX460 HAWK PSU: Chieftec SuperSeries 650W Harddisk: Samsung F3 500gb Takk for svar ! Lenke til kommentar
baguett Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Vanligvis så går man bare inn i BIOS og stiller opp FSB (Front Side Bus) og kansje spenningen til cpu'en Men du har vell black edition så du kan bare gå i BIOS å sette multiplikatoren (vanligvis 14 elns) opp, men pass på at du stiller litt og litt, stiller du over la oss si 0.3 ghz må du sikkert øke cpu spenninga. For og teste om overklokkinga di er stabil kjører du et program som heter prime95 i mange timer (mange vil anbefale over 24 timer, men jeg synes at det holder med 7 timer, men jo lengere jo mer sikker er du på at det er stabilt Håper dette var til hjelp, jeg er ganske ny ii overklokkingsemnet selv :> Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Guide for overklokking av Amd Phenom II x4 955 BE hos Toms Hardware. Det lønner seg å lese hele artikkelen og ikke bare siden til 955BE. Hvis du i tillegg ønsker å klokke litt leegre opp så er en bedre kjøler enn originalkjøleren å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå