Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link Air Plus. Tregt internett.

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen uker siden installerte vi trådløst nettverk i huset. Det er koblet med D-Link. Det er en bærbar og to stasjonære maskiner. Vi har telenor bredbånd med 30 GB grense i måneden (mer enn nok for vårt vedkommende)

Problemet er når jeg surfer er hastigheten meget skiftende. Noen ganger går det normalt fort. Andre ganger går det ned i modemhastiget og noen ganger går det ikke i det hele tatt. Det vil si det kommer "page could not be found....").

Det som er merkelig er at signalet virker som om det er sterkt. Nettverksikonet nede til høyre på skjermen indikerer at signal strength er "very good".

Jeg har pinget routeren noen ganger når det går tregt. Da hender det at det har loss til tross for at forbindelen er god. Hva betyr dette? Testet i skrivende stund og fikk 50% loss.

Det som er rart er at jeg er den eneste i huset som har dette problemet. Jeg har prøvd å vri litt rundt på antennen. Noen ganger virker det, men ofte har det ingen effekt.

Testet ping til routeren igjen og fikk 0% loss nå. Internett går fremdeles tregt.

Noen som har peilig, erfaring eller forslag til hva jeg kan gjøre, hva som er galt?

Takker på forhånd til de som tar seg tid til å lese innlegget. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...