-=Petter=- Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Hei (Valget kval er tatt!) Har sett litt på disse pakkene: Onkyo TX-SR608 + Canton Movie 120 MX 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten og Yamaha RX-V667B + KEF KHT 2005 Black Piano 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten Men har også vurdert og kjøpe det separat. Da man får Yamahaen for 2500 nå hos elkjøp. Har hørt mye bra om KEF, hvordan er dette? Canton, leser noe bra men også noe dårlig? Yamaha, er jo mere kjent. Er det bedre enn Onkyo, er jo i samme kategori disse forsterkerne.. Men leser her også at folk ville godt for Yamaha.. Blir da i tvil. Jeg vil i hvertfall har 5 innganger bak for HDMI. Det har begge disse. 1.4a også. Det er jo greit og ha. Men over til høyttalere igjen.. Hvis man skal sette sammen selv. Hva ville dere gått for.. Er dynavoice noe og satse på? F.eks høyttalerne i denne pakken: Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten Som dere ser, litt usikker på om jeg vil ha små høyttalere som henger på veggen. Er jo mest praktisk. Men tenker også litt lyd. Hva sier andre.. Håper på hjelp. Go Jul og Godt Nyttår Mvh Petter Endret 10. januar 2011 av MB220CDI99 Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei, Jeg har nettopp gjort mine valg. Først vurderte jeg Onkyo TX-SR608 + Harman Kardon HKTS11 surround høytaler pakke. Litt på impuls og kanskje basert på tidligere negative erfaringer med små sattelitter og sub, så gikk jeg for et annet valg: Onkyo en kunne jeg nok ha kjøpt, men jeg endte opp på Yamaha RX-V767 som reciver. Den ble testvinner hos lyd og bilde sist de testet budsjett recivere. Onkyo har også mange gode tester bak seg (mye på TX-SR607, og 608 modellen er vel bare oppgradering fra til HDMI 1.3 til 1.4). Høytaler pakken jeg valgte var Jamo S606 HCS3 Surroundpakke. Fronthøytalere med 8" bass elementer på siden i kabinettet (gir en smalere profil). Lyden her er grei med tanke på prisen (fikk de til 3995,-). Bedre enn de satelitt plus sub løsningene jeg har hørt, men føler enda at det mangler en sub. Hadde budsjette vært strammere og plassen mindre hadde jeg kanskje gått for Harman Kardon HKTS11. Jeg har forsåvidt hørt mye bra om KEF pakkene, men syns ikke prisene rimer helt med hva man får. Mitt valg er nok også litt preget av at jeg hører litt på musikk også i tillegg til film/surround. Ikke sikkert jeg har hjulpet deg mye med dette, men min mening er at du absolut bør vurdere større høytaler som for eksempel Dynavoice pakkene. Det beste er jo om man kan få demonstrert de... Knut Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har Onkyo TX-SR707 forsterker og KEF IQ90+30+60C høyttallere i et 5.0 oppsett. Det brukes til TV, Playstation, filmer og litt musikk. Jeg er veldig godt fornøyd med dette og hvordan det høres ut. Det er bra med bass i de store front-høyttalerne så jeg klarer meg uten subwoofer. Det er sikkert naboene også fornøyd med... Det er store høyttalere som tar litt plass men det må man nesten ofre for å få god lyd. Alle produktene er kjøpt hos Elkjøp. De koster en del til full pris men jeg kjøpte de ved kampanjer og sparte ca 30-40%. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Hei Bli nok en Yamaha RX-V667 forsterker tenker jeg. Funnet ut at jeg tror jeg går for dette: 5.0 pakke: http://www.surround.no/product/469820/Dynavoice-Dynamite-10-5.0-pakke.html Sub: http://www.surround.no/product/471944/XTZ-99-W8.16-sort-piano.html Noen som har vært borti disse, eller noe av dette. Hvordan er det? Er det bra i forhold til pris? Etc? Petter Endret 29. desember 2010 av MB220CDI99 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Hei igjen.. oppdatert forrige post litt.. Håper noen kan si hva dem mener og hva dem tror.. Skal være et litt allsidig anlegg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå