olbru Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Av en eller annen grunn vil ikke pc-en knytte url filer til Explorer. Den går stadig tilbake til ”ukjent program” under standardprogrammer med det resultat at bl.a. ikoner ikke vises. Har noen en løsning på dette? Endret 30. desember 2010 av olbru Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Er løsning på det å resette til MS default verdier i windows registeret. Men det er ulike nøkler/verdier mellom OS. Hvilken Windows versjon er det ? ( XP , Vista , Windows 7 ...) Lenke til kommentar
olbru Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg kjører Vista. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Før jeg lager en løsning trenger jeg å vite om : IE versjon er IE7 eller IE8. Vista versjon er 32bits eller 64bits. Hvilken Vista ServicePack du har inne. Lenke til kommentar
olbru Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 IE 8 32 bits Vista Home Basic (aner ikke hvilke ServicePack som ligger inne) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Sorry at det tok litt tid . Var ikke hjemme igår og trengte virtuell Vista Installasjon på hjemme PC for å verifisere. Det jeg legger ved er som følger: Registry fil for å "resette til default" Vista følgende branches i windows registeret til Vista for filtype/assosiasjon med .url HKEY_CLASSES_ROOT\.url HKEY_CLASSES_ROOT\.url\PersistentHandler HKEY_CLASSES_ROOT\.url\ShellEx HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.url Hardware.no tillater ikke opplasting av .reg fil Du laster da ned vedlegget 2Vista-URL-Repair.zip og lagrer f.eks på skrivebordet pakker ut zip arkvivet og dobbeltklikker på filen 2Vista-URL-Repair.reg. Sier ja til alle dialog bokser om å kjøre og lese inn til registeret. Når dette er gjort restart windows. Så ser vi derfra. Når det gjelder tittelen på din tråd ".url filer vises ikke" er dette helt korrekt. .url filer klassifiseres som internet shortcut/snarvei og snarveier viser ikke fil endelse (selv om fil endelser er slått på i system settings). Test ut om systemet ditt nå virker ved å f.eks høyreklikke på windows skrivebordet - lag ny snarvei - skriv inn web adresse - f.eks - www.hardware.no - ferdig. Sjekk at snarvei viser IE8 ikon på skrivebordet og test at den virker ved dobbeltklikk - skal da åpne IE og ta deg til web adressen. 2Vista-URL-Repair.zip Endret 29. desember 2010 av syar2003 1 Lenke til kommentar
olbru Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Takker så mye for svar, og at du har brukt så mye tid på mitt problem. Her er det tydelig at det finnes mye ekspertise. Satt i natt og fulgte din bruksanvisning, og vips var alt ok. Igjen tusen takk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Flott at det virket . Synes det er moro å løse intrikate feil/problemer jeg . Endret 30. desember 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
olbru Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Flott at det virket . Synes det er moro å løse intrikate feil/problemer jeg . Da klarer du kanskje å løse denne oppgaven også? Tråden er over ett år gammel, men promlemet er det samme. Jeg har enda ikke finni noe løsning. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1171724 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Beste løsningen er allerede nevnt i tråden - truecrypt . Har testet på min virtuelle Vista - denne metoden http://filip.rembialkowski.net/setting-up-encrypted-my-documents-with-truecrypt/ Truecrypt volume på 15GB laget som container fil kalt mycontainer under en ny mappe laget for foremålet = C:\container Truecrypt volumet/filen er så mountet som stasjons bokstav X: med passord. Documents folder under C:\Users\"MinBruker"\ er flyttet/moved til X: Så da har jeg både passordbeskyttelse av Documents folderen og kryptering av alt som ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå