Gå til innhold

X-Box og Win2K - lisensspørsmål

Anbefalte innlegg

X-Box bruker som kjent en spesialversjon av Windows 2000 som OS. Når man eier et OS nå har jeg forstått det på den måten at man kan installere dette på din egen bærbare PC i tillegg til primære maskin.

Spørsmålet blir da: Kan man installere Win2000 på din egen bærbare hvis du allerede eier X-Box?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, har faktisk tenkt på det samme

xbox har en nedstrippa windows 2000 kernel ja, men tror likevel dette

operativsystemet selges som OEM, og da kan man vel ikke ha det på andre maskiner.....tror jeg......

har en OEM versjon av windows xp på den bærbare, og der står det at det ikke kan brukes på andre maskiner enn denne

:-)

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig kan du ikke det.

For det første, operativsystemet på Xbox kan vel neppe kalles Windows 2000. Kanskje deler av kernel ja, men du vil ikke kalle Windows 98 for MS/DOS heller, bare fordi det ligger DOS i bunnen.

For det andre, du fikk ikke med noen lisensnøkkel, gjorde du vel?

Og 3: Og eventuelle CD'er som fulgte med, var det noe som lignet på et OS der?

Og som Avale sier: OEM lisenser selges heller ikke med noen "option" til å installere det på en bærbar på lovlig vis. Det er det nok kun fullversjonslisenser som gjør.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke x-box selv men kan noen som har si om det faktisk står noe EULA eller noe sånt på den, evt manualen eller noe slikt. Er det ikke noe lisens kan man jo neste gjøre hva man vil. dvs alt som ikke dekkes av norsk lov (hvis den sier noe om saken).

Lenke til kommentar

Hold deg unna OEM instalsjoner (også på den de er ment for...)

De gir oftest dårlige resultater...

Eg prøvde en install, endte med re-install...

Tviler på at XBOX dekker for Windows2000, det blir som at Win2000 dekker for XP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...