Mannen med ljåen Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei. Jeg kjører en Peugeot 406 der setevarmen i konesetet virker utmerket, men setevarmen i førersetet har vært død i 4 år. Siden de to siste vintrene har vært %¤/&%¤/&%¤ kalde, vil jeg at den kalde skinka mi skal varmes opp når jeg kjører. Hva er egentlig ødelagt? Selve varmeelementet? Hvordan byttes denne? Må jeg ta ut setet? Erstatte det? Eller hvordan bytter jeg varmeelementet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Hæ? Mener du at kun et verksted er i stand til å fikse dette? Et svar på mer enn et ord hadde vært en fordel. Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Lykke til med å fikse det selv i så fall. Hvis du ikke har råd til service, så er det neste rådet en ny bil. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Det ligger en varmepute i rygg og en i sete. Du må måle spenning inn på disse. Hvis begge har spenning vil det være et brudd i varmetråden i puten. Du ser vanligvis greit hvor dette bruddet er fordi området rundt ofte vil være noe brent. Tråden er vanligvis loddbar. Alternativt kan du kjøpe ny orginal eller uorginal varmepute. Lykke til! Ole Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Hvor vanskelig er det å komme til disse varmeputene? Jeg har en del penger, og kan betale for reparasjonen. Men det er kjekt å gjøre ting selv. Endret 28. desember 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) De ligger like under setetrekket. Dette er normalt klipset fast i stolrammen under stolsetet. Ryggtrekket må du eventuelt frigjøre i underkant og trekke av ryggen. De vanligste feilene er at noen har sparket av ledningsforbindelsen under stolen eller et brudd i seteputen. Ryggen er som regel ok. Typisk et par timers jobb. OLe Endret 28. desember 2010 av Ole3 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ser du har fått flere greie svar. På disse bilene er varmesetene en svakhet (de ryker fort om man setter et kne i setet), og verkstedene har byttet mengder av disse, hovedsaklig på garanti. Nå regner jeg med din bil er godt utenfor garanti, men jeg ville likevel hørt med et Pugg-verksted om det er "noe" å hente på prisen på å f.eks kjøpe sitteputen selv. Som Ole3 skriver er det som regel sitteputen evt kabelen under setet som ryker. På denne bilen er det oftest sitteputen, kabelen sitter normalt greit. Litt plukk å bytte selv, men absolutt ikke noen umulighet, du må bare være en anelse tålmodig og nøyaktig Mener at denne bilen kunne leveres med airbag i setet. Har du det i din, så vær spesielt forsiktig med kabler og innfestning til den. Lykke til med jobben :-) 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 en slik tang er nesten nødvendig for å feste de klipsene igjen.. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 en slik tang er nesten nødvendig for å feste de klipsene igjen.. Det var en fin tang! Jeg har så langt klart meg uten, men brukt en kombinasjonstang ("nebbetang") med gode riller i kjeven. Det går det også /ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå